INDSATSOMRÅDE Nu kører også Citroën Picasso med luftaffjedring, der har mange fordele. Samt mere "dødelige" Mercedes-, Audi- og Volvo-biler, der ikke hører til direktør-klassen. Men systemerne holder ikke evigt - cirka 6-10 år. Og så står amerikanske Arnott nu klar til at byde sig til med eftermarkedsdele via sit selskab i Holland og gennem danske au2parts.
Danske Palle Willumsen, Arnott, forklarer, at vores hjemlige mekanikere ikke bør stå tilbage fra at reparere og udskifte luftaffjedring.
- Vi har eksempelvis på vores fabrik i USA forbedret OE-produkter, som vi har tilføjet et integreret luftreservoir, så det nu tager 30 minutter at udskifte mod syv timer for det originale produkt. Vi kopierer ikke OE men forbedrer produkterne, siger Palle Willumsen og fortsætter:
Luft i affjedringen puster sig op på eftermarkedet
Amerikanske Arnott er gået ind i Danmark med egenproducerede OE-forbedringer. Luftaffjedring er nået ned på Picasso-niveau i hverdagsbiler.