23948sdkhjf

Bosch bliver partner i Formel E

Tyskerne vil være med over det hele i motorsportens verden - er nu også med i elbilernes svar på F1.

SPONSORAFTALE Lige i rette tid til starten af 5. sæson af ABB 0FIA Formel E-mesterskabet har løbsserien fået en ny sponsor: I de næste tre år vil Bosch være officiel partner i verdens første rent elektriske løbsserie.

Dermed understreger Bosch sit mål om at være førende inden for elektromobilitet. Bosch er partner nr. 1 for elektrisk kørsel.

- Det viser vi nu også som officiel partner i Formel E, siger Markus Heyn fra ledelsen hos Robert Bosch GmbH.

Partnerskabet med løbsserien dækker et omfattende reklamesamarbejde på løbsstrækningerne, på internettet og i fjernsynet.

- Jeg er meget glad for at byde Bosch velkommen som officiel partner af ABB FIA Formel E-mesterskabet, siger Alejandro Agag, grundlægger og adm. direktør for Formel E.

- Bosch er en af de førende leverandører og et anerkendt navn inden for bilbranchen - og det er absolut et stort skridt at begynde at beskæftige sig med Formel E. Jeg kunne ikke forestille mig et mere naturligt samarbejde - med Bosch’s mangeårige tradition inden for motorsport og virksomhedens ekspertise inden for automatisering, elektrificering og forbundne løsninger. Disse tre søjler ser jeg som nøglen til fremtidens urbane mobilitet, og sammen med alle vores partnere fremskynder vi dermed den elektriske evolution, tilføjer han.

Mere end ren sponsering

Som officiel partner er virksomheden tæt på tilskuerne og tæt på sine kunder.

Alle store bilproducenter er nu repræsenteret i Formel E. Med samarbejdet med løbsserien fortsætter Bosch desuden sin egen motorsportstradition: Bosch har længe været DTM-partner og leverandør af talrige prototype- og touringbiler til langdistanceverdensmesterskabet. (World Endurance Championship). Ved at gå ind i Formel E kompletterer virksomheden sine aktiviteter inden for motorsport.

- Bosch elektrificerer drevet - både på vejene og inden for motorsporten, siger Heyn.

13 løb, 12 byer og fem kontinenter

Med Formel E har Bosch fokus på en løbsserie med global tilstedeværelse og en attraktiv teknologi- og marketingplatform. Løbene køres over hele verden på bybaner.

Til åbningen af den femte løbssæson i Formel E i december 2018 vil 22 elektriske racersportsvogne give fuld gas i Ad Diriyya i Saudi-Arabien. Her vil Bosch’s logo for første gang være at se på løbsstrækningen.

117 år i motorsport

Som hos næsten ingen andre virksomheder er motorsporten hos Bosch en del af virksomhedens historie: De første sejre med virksomhedens egen teknik går tilbage til 1901 og 1903. Siden da har virksomheden også anvendt sine løbssucceser i sin marketing. Bosch-brandet har været uløseligt forbundet med DTM siden DTM’s tilbagevenden i 2000.

Alle racersportsvogne i touringserien er udstyret med virksomhedens meget avancerede teknologi.

Fra 2006 til 2012 stod diesel og diesel-hybridbiler helt øverst på sejrspodiet i det legendariske 24-timers løb Le Mans i langdistanceverdensmesterskabet - disse biler havde også Bosch-teknologi.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14