VIDEN LAKexperten i Vejle, JM Autolakering, havde i begyndelsen af oktober inviteret rundt regnet 25 kunder og samarbejdspartnere på tre timers kursus i autolakererens egne lokaler i Vejle. Kurset er lavet i samarbejde med AutoBranchen Danmark, og formålet var at sikre, at autolakererens kunder, som for de flestes vedkommende er karrosseriværksteder, er uddannet og opdateret i håndteringen af skader - til gavn for alle parter. 
 
- Allerede efter en uge kunne vi mærke, at kunderne og vi selv havde fået en bedre forståelse for hinandens arbejde. Det er jo en klar fordel for os, når kunderne får takseret rigtigt fra start, så der ikke senere skal laves tillægsrapporter og den slags, siger Tonny Bjørnholt fra LAKexperten i Vejle. 
 
Rico Laurits Madsen, der er teknisk konsulent i AutoBranchen Danmark supplerer: 
 
- Vi hjælper med disse kurser for at sikre, at lakereren får korrekt betaling for sit arbejde. Det er jo vigtigt for lakereren, at pladeværkstederne, som handler hos ham, er opdateret i de forskellige systemer og eksempelvis forstår Qapter, forklarer Han oplyser, at flere autolakerere allerede står klar i hans "ordrebog" til at arrangere kurser for deres kunder. Det handler om at bruge tre timer en eftermiddag, og de tre timer har vist sig givet godt ud i den anden ende. 
 
Autolakerere holder kursus for kunderne
JM Autolakering har succes med at invitere sine kunder på kursus.