23948sdkhjf

Bilfirma i Vejle er klar med britisk overklasse-luksus

| Af Carsten Teiner | Tip redaktionen om en historie

My Garage, der siden februar har været den eneste autoriserede forhandler af Rolls Royce i Danmark, kan levere den seneste SUV model Cullinan om et år.

LUKSUS Rolls-Royce er ikke længere et bilmærke, der kun leveres i Danish Royal Blue til adel og kongehus - Rolls-Royce er blevet en bil for de kræsne, omend velhavende, borgere, der internationalt typisk er gode for 10 millioner euro.

- Vores kunder herhjemme anvender typisk flex-leasing med 20 procent af prisen up front. Hvis det var en million kroner - så 200.000 kroner. Efter et år kan kunden så købe den for de resterende 800.000 kroner - eller sælge den - eller sågar indgå en ny leasingaftale, fortæller Alexander Wisler, der er Rolls Royce Brand Manager hos My Garage i Vejle.



Det er Danmarks eneste autoriserede forhandler og værksted, som igen er Connecting Partner til Rolls-Royce i Berlin. Men inden My Garage blev endelig godkendt, var virksomheden testet af TÜV Rheinland.

Sheik-bil udformet som falk
Priserne for de aristokratiske biler fra engelske Goodwood er da heller ikke i tilbudsgenren - for eksempelvis koster den nyeste SUV model Cullinan fra 265.000 euro, men i øvrigt har der i den lange historie bag RollsRoyce ikke været en eneste kunde, der har villet nøjes med en standard Rolls-Royce. Demonstrationsmodelen, som vi stiftede bekendtskab med ved præsentationen i Kongelig Dansk Yachtklub i Hellerup, kostede f.eks. 350.000 euro - før skatter og afgifter selvfølgelig.

Mange kunder mangedobler prisen på bilen, fordi den skal være en meget personlig bil - såsom sheiken fra en ørkenstat, der ville have bilen lakeret og indrettet, så den så ud som hans private jagt-falk, der i øvrigt koster mere end en Rolls-Royce - eller manden med diamantminen i Sydafrika, der fik bilen udformet med ægte diamanter, hvilket øgede bilens pris med én million euro.

- Heller ingen af vores danske kunder køber standard Rolls-Royce biler. Siden vores godkendelse som forhandler, som kræver kurser i Goodwood og indkøb af specialværktøj, har vi skrevet kontrakt om levering af tre nye Rolls-Royce biler. Den ene af kunderne tager vi snart med til Goodwood, så bilen kan blive designet og udstyret efter dennes ønske, siger Alexander Wisler.

Læs også: Bilbasen inspirerer bilforhandlerne

Håndsamlet bil
Alexander Wisler ser RollsRoyce som et såkaldt "Upcoming Brand" - også herhjemme. Det er blevet acceptabelt at køre Rolls-Royce, og overkommeligt i forhold til mange andre luksusmærker med moderne finansiering.

Man får samtidig en håndsamlet bil efter ens eget hoved, hvis det er teknisk muligt. Hvis ikke, så finder man nok alligevel en løsning.

Eftermarkedet herhjemme står Lars Paugan i My Garage for - og han har bl.a. været på de nødvendige kurser og købt de mange specialværktøjer i England. Alle danske Rolls-Royce biler skal - hvis det skal være på et autoriseret værksted herhjemme - serviceres i Vejle, men Lars Paugan garanterer, at man gerne henter og bringer bilerne i hele landet, når de skal til service.

I My Garage huserer også salgschef Jens Christian Randrup, som gerne sælger en Rolls-Royce, men primært tager sig af garagens andre aktiviteter, som omfatter McLaren og Porsche.

Læs også: Toyota Mors-Thy i fusion

Salgsansvarlig for salg i Tyskland, Nordeuropa og Østeuropa, Marcus Reil, regner gennemsnitsalderen for en Rolls-Royce Cullinan SUV for at være omkring 45 år.

- Bilen er opbygget med aluminium chassis for at lette vægten, men det er også årsag til, at bilen kun har en trailervægt på 2,7 tons og ikke 3,5 tons. I øvrigt er det den første Rolls-Royce med indbygget trækkrog. Men med 571 hk og 850 Nm har den ingen problemer med at trække afsted en båd, siger Marcus Reil.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Danskerne i Paris

Lars Løkke Rasmussen havde jo næsten held til at lave Paris Motor Show om til sit eget elbils-show. Men Paris viser også en lang række biler, der rammer dansk bilsalg her og nu. Her er ni af de vigtigste danskernyheder.

Plus

Konkurser i september

Så denne måneds konkurser i den danske autobranche.

Bilbasen inspirerer bilforhandlerne

Plus

To konkurrerende bilhuse i nyt lak-partnerskab

Du holder da weekend-åbent?

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv
Plus

Bilinfo zoomer ind på salg og marketing

Kunsten er jo at gøre markedsføringen af den enkelte bil så omkostningseffektivt som muligt. For at opnå det, skifter Bilinfo spor. Fra at ville det hele stiller vi nu skarpt på digital markedsføring og salg som Mr. Bilinfo, Nikolaj Gjeding Larsen udtrykker det.

Prisbillige biler presser delebilerner

Ajour med den danske autobranche

Plus

Stort opkøb på termostat-markedet

Plus

Her er favoritterne til Årets Bil i Danmark

Finalefeltet til den vigtigste af samtlige årets bil-kåringer er klar med to elbiler. Men har bilerne på strøm en ærlig chance?

Brandudslag i august årsag til dyk

Plus

S angriber Løkkes klimaplan

Smart! Kodning sker via nettet

Biløkonomer på offroad med Scania

Også de nye biler er på vej til dansk rally

Plus

Bilforhandler vil i top 5

Syddanske Autocentralen har vokset sig stor i al ubemærkethed. Nu vokser virksomheden videre efter en 2021-plan.

Dieselgate
Domstol i München giver Audi milliardbøde for dieselsnyd

Dieselgate
Myndigheder undersøger Opel for snyd med bilers software

Plus

BILTEST FOR PROFESSIONELLE - BMW i3S

Talen er om elbiler lige nu. Men hvor langt er vi egentlig nået - vi kører og vurderer BMW's i3S med særlige afsnit til og sælgere.

Dansk kemi skal rense moderne motorer

Danfoss Drives har komponenter i over 30 millioner biler

Plus

Hvad er så problemet, d’herrer?

Dækbranchens største problemer. Hvem kan spotte og vurdere dem bedre end branchen selv? Derfor spørger vi i alt syv dækimportører, hvilke tre udfordringer de betragter som de største i dækbranchen lige nu.

Indland: De vigtigste autonyheder

Plus

Er det den, Lars Løkke drømmer om?

Statsminister Lars Løkke Rasmussen har fremlagt en ambitiøs plan om deadline for benzin- og dieselbiler og overgang til el. Men er der overhovedet biler, der kan opfylde ambitionerne? Paris Motor Show sender en lov

Plus

Top 100
Det betyder begreberne

1

Ole Sommers D-Type kører igen

Toyota Mors-Thy i fusion

Plus

Q&A: Dieselforbud er en dårlig ide

Plus

Top 100
Sådan har vi gjort

Plus

10 hurtige om spam

EU-Parlamentet baner vej for flere elbiler med nyt CO2-mål

Bridgestone bygger ud for 1,3 mia. kroner

Dækbranchen opfattes beskidt

Hertz lukker delebilerne

Plus

Top 100
Biludlejernes bundlinjer slides tynde

Plus

Seeberg: Vi vil også have grøn afgift

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Dansk Procesventilation har færdiggjort endnu en olietågeløsning hos Lem Beslagfabrik

Din logistik specialist i Danmark

Den komfortable crossover

Integrede solceller i tag, facade og glaspartier - på Building Green I Forum

EffiMat automatiserer onlinebutikkernes lagre

Hvad er det, de har proppet i forenden?

Remus udstødning til ny M5

Franske turbokræfter i Nissan Qashqai

Tillykke til bilhuset Elmer med deres nye bilvaskemaskine

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning og filtrering af svejserøg & slibestøv hos CL Smed

Logistik for e-handlere

Dansk Procesventilation har færdiggjort projekt med olietågeudsugning fra CNC-maskine

Aunsbjerg viser vejen med lagerrobotter

Biltorvet runder 700 biltest

Ny medarbejder søges!

Shell EcoPack sikrer dig nem opfyldning og opbevaring af motorolie

Nyt VW bilindretnings katalog - 64 41 44 18

Solceller i glas - facader og glaspartier

Dansk udviklet it-system sætter en stopper for snyd for op imod 75 milliarder kr.

Nyt Toyota bilindretnings katalog - 64 41 44 18

WEICONLOCK® Anaerobe Lime og Tætningsprodukter

Tjen 240 millioner

Førsteklasses kvalitet siden 1888: Nu med et nyt udseende

Nyt Renault bilindretnings katalog - 64 41 44 18

Nyt Peugeot bilindretnings katalog - 64 41 44 18

Send til en kollega

0.289