23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Grossist slår til mod voksende byrde

Administrative opgaver fylder stadig mere på værkstedet, og det vil au2parts gøre noget ved.

HJÆLPEPROGRAM Et af de værktøjer, der i dag er altafgørende for et værksted, er kundestyring. Med kundestyring er det muligt at planlægge, optimere og i sidste ende forbedre sin indtjening.



Grossisten au2parts tilbyder kundestyringsprogrammet au2office, der er specielt udviklet til autobranchen og de krav, der stilles. Administrationsdelen, der ellers tager meget tid på et værksted, kan dermed gøre lettere og mere effektiv.



Au2office er udviklet i samarbejde med sine kunder. Det betyder f.eks. at planlægningskalenderen vises på en helt ny måde, end hvad man ellers har været vant til i autobranchen.



Her er tale om en brugervenlig version, hvor der er mulighed for at veksle mellem antal dage der vises, om medarbejdere fremgår vandret eller lodret i kalenderen og mange andre tekniske og brugervenlige fordele.



App til tidsstyring

Netop i disse uger frigives også det nyeste tiltag i au2office. Med en app er det nu nemt at tidsregistrere lige der, hvor man står. I stedet for at skulle scanne ved en computer, som ellers er brugt i branchen, kan man nu med au2office udføre registreringen via sin telefon, iPad eller lignende. Skal man påbegynde eller afslutte en reparation, kan det nu gøres direkte ved bilen med et nemt tryk på App’en. En fleksibel løsning, der gør mulighederne for effektivitet endnu større. Løsningen findes både i Apple og Android-regi.



Lejebiler kan også styres

En af de store, administrative, udfordringer i dagligdagen er styring af lejebiler, men i au2office har værkstedet hurtigt og nemt et overblik over, hvilken bil der er ledig, og herefter med nogle få klik have en udfyldt lejekontrakt klar til kunden.



I en tid hvor alt skal dokumenteres, er det også vigtigt at tage fotos af de brugte dele, så kunden nemt og hurtigt kan modtage dokumentation på, hvorfor delen skal udskiftes. App’en kan også bruges til at tage billeder af serviceskemaer og servicebøger, og dermed gemmes disse informationer digitalt både hos værksted og kunde. Alle informationer via fotodokumentations-app’en kan sendes både som SMS og pr. mail.



Spiller sammen med au2cloud

au2office er koblet op sammen med au2cloud, der er en conneted car løsning. au2cloud bygger på en dongle med et simkort til bilens OBD stik, som konstant sender bilens tilgængelige data til en databank, som herefter formidler dem via en app til bilejeren og til bilejerens foretrukne værksted.



Via sit au2office kundestyringsprogram er det nemt og hurtigt at se, hvor mange biler, der har fejlmeldinger samt hvor mange, der skal til service. Ved få klik kan man oprette arbejdskort til de biler, der via au2cloud skal til service, så alle oplysninger fremgår automatisk.



Teamet bag au2office består af tre konsulenter samt en række udviklere. au2office udvikles løbende ud fra tilbagemeldinger og ønsker fra brugerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14