23948sdkhjf

Klokkerholm går efter klassiker-trend

Automechanika: Klokkerholm var klar i nye klassikerhal, som satte streg under kraftig trend.

KARROSSERIDELE Danske Klokkerholm, som sidst var på Automechanika som udstiller i 2014, holdt denne gang til i den nye hal 12 ved siden af nyskabelsen Classic Cars. Og med god grund. Klokkerholm havde nemlig fuld fokus på sortimentet til de klassiske biler.

Her udnytter Klokkerholm sine egne værktøjer fra 70’erne og 80’erne, ligesom producenten også har lavet nye værktøjer til de klassiske karrosseridele.

- Vi håber meget, at Automechanikas initiativ med Classic Cars bliver en succes, der er i hvert fald gjort meget for det, siger produktchef for de klassiske dele, Per Hovgaard.

Han peger på, at de klassiske biler er et voksende forretningsområde. Markedet er således opgjort til omkring 117 milliarder kroner i 2017, og i USA står de klassiske biler for 7,5 procent af værdien hos de frie værksteder, selv om bilerne i antal kun udgør 3,5 procent. Der bruges simpelthen flere timer på de klassiske biler, oplyser han.

Klokkerholm blev etableret i 1969 og har i dag 25.000 kvadratmeter produktion og lagre i det nordjyske. Selskabet fremstiller sine egne presse-værktøjer og har cirka 29.000 dele i programmet. Senest har Klokkerholm fået en ny laserskærer og to moderne robotter.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094