FIRSTHAND Hos Bilhuset Køge A/S er de glade for de mange leads, som den nye byttepris-widget fra Biltorvet genererer.
- Det vælter ind både på mails og direkte i vores salgsprogram, AutoDesktop. Og vi følger hver eneste kunde til dørs, melder Jesper Østergaard Cosmus, salgschef og medindehaver af Bilhuset Køge.
Konverteringsraten ligger da også på over 20 procent. Det betyder, at hver femte henvendelse fra widgetten ender i et bilsalg.
- Kunderne er ofte forundrede over, at vi rent faktisk ringer til dem. De er måske bare nysgerrige på, hvad deres bil er værd. Andre gange får vi et salg i gang, oplever Jesper Østergaard.
Startskud til kundedialog
Han bakkes op af bilhuset Henrik Wessel i Lyngby. Her er konverteringsraten på 15 procent, og det er salgschefen ganske tilfreds med.
- Så sent som i går solgte jeg en bil på baggrund af en henvendelse fra widgetten, så vi er glade for nyskabelsen, siger Christian Nordholt, salgschef, hos Wessel og fortsætter:
- For os handler det om at indlede en dialog og få kunderne talt ned i butikken, og så tager vi den derfra. Det er nemlig ikke altid, at vi lige kan give den pris, som widgetten har lovet, når vi ser bilen. Men når først kunden er i butikken, er salget op til den dygtige sælger, mener han.
Forhandlerne jubler over byttepris-widget
Der er gode første erfaringer hos flere forhandlere af Interdans bilmærker efter introduktionen af et nyt Autodesktop-modul.