23948sdkhjf

Reklamer: De her bilmærker huskes bedst

Især fransk mærke sidder fast i bevidstheden.

UGENS TAL Med fremgang i sociale og andre medier som platform for reklamer, er der stor konkurrence om forbrugernes opmærksomhed. Voxmeters seneste tal viser, hvilke bilmærker danskerne husker omtale af. Citroën har med en andel på 22,5 procent klart den største andel af personer, der husker reklamer for bilmærket inden for de seneste to uger. Kort derefter kommer VW, Peugeot og Audi alle med en andel på omkring 18 procent.

I den modsatte ende finder man Honda med en andel på 2,9 procent, der sammen med Alfa Romeo og Mitsubishi alle har en andel på under 4 procent. Importørerne af disse mærker kan derfor med fordel satse mere på deres reklame og medieindsats. Nævneværdigt er det, at en af de nyere spillere på det danske marked Dacia med en andel på 10,2 procent ligger et procentpoint foran sin franske ejermand Renault med 9.2.

Om Ugens Tal

Motor-magasinet vil i samarbejde med Voxmeter hver uge dykke ned i den danske autobranche og de mange tal, som kan være med til at afsløre, hvor bilkøberne bevæger sig hen.


Det sker med Voxmeters CEM Cars Intelligence, der med udgangspunkt i sammenlagt 68.000 interviews danner et enestående indblik i det danske bilmarked og dets kunder.


Her kan du få at vide, hvilke prioriteringer bilkunderne i dit opland lægger vægt på ved næste bilkøb og værkstedsvalg. Hver uge er Voxmeter i dialog med tusindvis af bilkunder og kan derfor fortælle, hvor mange biler et brand eller en butik har udsigt til at sælge de næste tre måneder.

Voxmeter hjælper ligeledes med salgsargumenter til din markedsføring og kortlægger, hvor og hvornår du med fordel kan indrykke dine kampagner. Kontakt Voxmeter på 70 20 23 24.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094