23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Girl-power i værkstedskæde

Marian S. Larsen er kædechef for AutoPlus værkstederne. Ny kædekonsulent er 23-årige Maja S. Nielsen.

PORTRÆT Det er en af landets erfarne værkstedskædechefer, som står i spidsen for Auto-G’s kæde, AutoPlus.

Marian Schlaikjær Larsen har således tidligere været kædechef for AutoMester og MesterBiler hos FTZ, men siden 2015 har hun arbejdet som kædechef for AutoPlus værkstedskæden.

- Jeg synes, jeg har et sjovt arbejde. Jeg er med til at gøre en forskel i en mindre kæde, hvor vi har fokus på at hjælpe medlemmerne. Vi er meget tæt på værkstederne, og som mindre kæde har vi selv alle opgaver. Jeg kører meget ud og er aktiv blandt medlemmerne - det befinder jeg mig godt med, siger Marian S. Larsen, som er lidt af en blæksprutte, idet jobbet også omfatter en Auto-G-kasket, hvor hun tillige er marketingchef.

Ny kædekonsulent

- Det er klart, at erfaring og alder betyder uendeligt meget - man bliver simpelthen bedre til finde ud af, hvordan man tackler og servicerer værkstederne. Jeg nyder at arbejde i autobranchen, som er en spændende branche med mange nye udviklinger. Og så kan jeg godt lide autoværksteder - den måde vi taler til hinanden på og den måde, vi løser tingene på, siger Marian S. Larsen og tilføjer:

- Samtidig er det også rart at få unge, friske øjne på og i branchen.

Det er også sket hos AutoPlus, som per den 1. maj har udvidet med en ny kædekonsulent, nemlig 23-årige Maja S. Nielsen, som faktisk er Marians datter.

- Hun er naturligvis valgt ud fra sine kvalifikationer på lige vilkår med de øvrige ansøgere, understreger kædechefen.

Flere værkstedsbesøg

Maja S. Nielsen er uddannet som salgskoordinator hos bunkerfirmaet Monjasa i Fredericia, men hun savnede et tættere kontakt til kunderne. Det får hun hos AutoPlus, hvor hun skal ud og besøge værkstederne.

- Vi sætter fokus på flere værkstedsbesøg. Det giver meget værdi for kæden, at vi er synlige og tæt på, når der er brug for os. Ud over at være på landevejen og hos værkstederne skal Maja også være med til at udvikle kæden sammen med mig, siger Marian S. Larsen og fortsætter:

- Det er godt at få en ung person ind i branchen - hun har blandt andet kompetencer, vi andre ikke har, når det gælder markedsføring og øget brug af sociale medier. Desuden er det også fint at få flere kvinder ind i autobranchen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|