23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Grossistkamp: Balancegangen mellem business og pleasure

Der er masser af sociale arrangementer at gå til hos landets to største autogrossister.

VÆRKSTEDSPLEJE Messer, åbent hus, cykelhold, it-programmer, varelagre, supportgrupper, temaftener og en konkurrence på pris og leveringstider.



Der er nok at se til for autogrossisterne au2parts og FTZ, når det handler om tilbud, som mekanikere og værksteder i dag tilbydes. Begge store aktører skal hele tiden finde en balance, hvor man på den ene side tilbyder seriøs og målrettet hjælp til kundestyring og økonomistyring - og på den anden side står klar med burgere, hotdogs og fadøl til racerløb og messer rundt om i landet.



Sanne Fredsøe er marketingschef hos au2parts og forklarer her, hvordan hun oplever, at kundeplejen har ændret sig hen over årene, når det drejer sig om værksteder og deres ansatte.



- Den generation af værkstedsindehavere vi ser i dag vægter deres fritid højt, og det sætter derfor krav til de events og tiltag vi i au2parts-kæden tilbyder. Det skal være berigende enten på sociale relationer eller fagligt, for at kunden ønsker at deltage. På den måde vil jeg sige, at vi er gået fra at være udbyder af autoreservedele til at være en reel partner, fortæller Sanne Fredsøe.



Den samme oplevelse har Jeanette Hindsgavl, der er marketingskoordinator og teamleder hos FTZ. Hun spiller eksempelvis en nøglerolle i den årlige FTZ Fagmesse - det samme gør Sanne Fredsøe i den årlige au2messe.



- Vores sociale arrangementer åbner jo op for en masse gode timer, hvor vi ikke behøver at have fokus på salg. Her kan både kunderne og de FTZ-ansatte mødes i øjnehøjde og pleje de personlige relationer og få sagt hej til ham/hende, man taler med i telefonen eller sender mails til hele tiden. Den type af relationer er enormt vigtige at pleje, da de skaber et godt fundament for en endnu bedre og bredere dialog samt åbenhed mellem kunderne og os. Det er et vigtigt parameter, som bestemt ikke må undervurderes, siger Jeanette Hindsgavl.



Hygge og søde leverandører

Man behøver kun at have besøgt FTZ og au2parts på eksempelvis Copenhagen Historic Grandprix (CHGP) en enkelt gang for at finde ud af, at her handler det om afslapning, øl, omgangstider og lidt at spise. Jeanette Hindsgavl ser store fordele for grossisten, der i løbet af de sociale arrangementer kommer meget tættere på kunderne. På den måde tager man også temperaturen løbende på, hvad der rører sig lige nu under autoliften og reservedelslageret.



- Vi får en god dialog med kunder og samarbejdspartnere. Og det samme gør de indbyrdes. Det er en af de store styrker ved eksempelvis FTZ Fagmessen, hvor vi også sætter stor pris på de mange leverandører, som er utrolig søde til at bakke op. Det giver jo også den enkelte en tryghed i forhold til, at man ved, man kan trække på hinanden og dele viden. Det er vigtige bånd at gøre stærkere og videreudvikle hele tiden, fortæller Jeanette Hindsgavl.



Som et lag oven på messer og events støtter CAC Fonden, der teknisk set ejer au2parts, en række tiltag lig Den Gamle By, Gammel Estrup Landbrugsmuseum, Danske Hospitalsklovne. I det tilfælde hejser Sanne Fredsøe gerne Dannebrog.



- Au2parts er en 100 procent danskejet grossist, hvor de sociale relationer er vigtige i hverdagen. Med fødderne placeret godt i den jyske muld prioriterer vi at møde vores kunder i "jordhøjde". Derfor deltager au2parts også i en lang række events og arrangementer, hvor vi kan møde kunderne i omgivelser, der ikke er baseret på salg men på den danske hygge. Det er CHGP et godt eksempel på, forklarer Sanne Fredsøe.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11