Velrenommeret værkstedskæde på vej mod nye højder
Din Bilpartner er en kæde af moderne værksteder, som blev stiftet tilbage i 1985. Et højt niveau af kvalitet, faglighed og service er grundstenene i værkstedskæden, der hele tiden moderniserer sig i takt med autobranchens udvikling.
På Din Bilpartners seneste landsmøde blev en ny fremtid vedtaget ved afstemning blandt værkstedsejerne. Fremtiden sætter fokus på at strømline værkstedernes identitet, øge synlighed og kendskab til Din Bilpartner, komme tættere på kunden og udvikle kædens online services.
Nyt facadeprogram
Et af nedslagspunkterne i Din Bilpartners nye strategi, der vil blive implementeret i løbet af de næste år, er et omfattende facadeprogram, som skal sikre en større sammenhængskraft på tværs af kædens værksteder.
– Det handler om at løfte i flok og skabe et ensartet udtryk, som kunden har kendskab og tillid til. Det gør det muligt for værkstedsejerne at positionere sig i en branche præget af stor konkurrence. Frem mod 2021 skal alle værksteder have nye, moderne facader, som findes i flere versioner med hensyntagen til lokale forhold, fortæller Jakob Knudsen, kædechef hos Din Bilpartner.
Facadeprogrammet er en del af Den Høje Standard – et kvalitetsprogram, som samtlige af kædens værksteder opererer under. Den Høje Standard stiller krav til alt fra uddannelse, udstyr og udseende til kundeservice, rådgivning og tilgængelighed.
– Det er et kvalitetskodeks, som dækker alle aspekter af kundeoplevelsen. Programmet tilpasses løbende, så det er i trit med udviklingen i branchen og danner grundlag for, at kunden oplever faglig stolthed og arbejdsglæde hos Din Bilpartner og dermed husker værkstedet næste gang det brænder på, forklarer Jakob Knudsen.
Hurtigt videre
Med til den nye strategi følger kampagnen Hurtigt videre. For Din Bilpartners mekanikere handler det om at være der – og være der effektivt – når der er brug for dem. På denne måde forstyrres kundens hverdag mindst muligt, når der er udfordringer med bilen.
– At hjælpe kunden hurtigt videre er lettere sagt end gjort, for det kræver en stor indsats på værkstedet, og den starter længe før kundens behov overhovedet opstår, konstaterer Jakob Knudsen og fortsætter:
– Som forbruger skænker man ikke mekanikeren en tanke – lige indtil den dag lampen lyser i bilen. I denne sammenhæng er Den Høje Standard et kvalitetsstempel, som understreger værkstedernes evne til at hjælpe kunden hurtigt videre, forklarer han.
Din Bilpartner har oversat Den Høje Standard til følgende fordele for kunden:
Din Bilpartners Høje Standard:
|