23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

BILTEST FOR PROFESSIONELLE - VW T-Roc

Hvad skal mekanikeren og hvad skal sælgeren vide om VW's bedste modstander til Nissan Qashqai? Her er svarene.

BILTEST FOR PROFESSIONELLE SUV mig her, SUV mig der - SUV alle vegne. Sådan er bilsalget lige nu med Nissan Qashqai som den absolutte hele tiden. Som konkurrent har VW hele tiden haft Tiguan, der matcher Qashqai i størrelse, men som koster noget mere. Så nu ånder VW-sælgere landet over lettet op, fordi de ny har den nye T-Roc i udstillingen.

Den nye T-Roc har mange kort at spille: Den er en Volkswagen, den ser i manges øjne godt ud - og så ja, den er jo en SUV. Så T-Roc har, hvad der skal til. Men den har dog ét problem; bagsædepladsen. Her er ikke nær så god plads som i f.eks. Qashqai og i øvrigt Tiguan.

Den nye T-Roc lander, hvad størrelse angår, et sted mellem Qashqai, der er større og f.eks. Renault Captur og VW-familiens egen, Seat Arona, der begge er markant mindre.

Hele serien af T-Rocs har VW-familiens udvalg af moderne motorer med lavt forbrug og lav lyd i øvrigt. Et argument mod seriens mindst, 1,0 TSI, er dens præstationer. Dem er der imidlertid intet i vejen med i testbilen her med 1,5-motor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.198