SPREDNING 25 års erfaring med BMW-dele kombineret med stigende efterspørgsel fra kunder efter lokale Koed-afdelinger har ført til et nyt og hastigt voksende værkstedskoncept kaldet Koed Partnerværksteder. Her skal der bygges videre på den ekspertise inden for BMW dele- og udstyr, som virksomheden på Djurs har tilegnet sig, og indehaverne har med egne ord oplevet en markant stigende mængde forespørgsler om, hvilke værksteder de kan anbefale overalt i landet, og om Koed ikke snart åbner flere afdelinger i andre byer.
Derfor gik Koed i gang med at udvælge værksteder nøje, der har fokus på BMW og som i partnerskab med Koed kan hjælpe flere BMW-ejere. Det forklarer indehaver Henrik Høstrup Sørensen
Er over hele landet
- Koed Partnerværksteder er en landsdækkende række værksteder, som vi har et tæt samarbejde med. Vi kender det enkelte værksted og kan anbefale det gennem vores oplevelse af deres serviceniveau og kvalitet. Dertil har Koed Partnerværksteder det helt rigtige BMW-mindset, der sikrer kunderne det lille ekstra, som gør den store forskel, siger Henrik Høstrup Sørensen, og fortsætter:
- Vi vil gerne vende bøtten, forstået på den måde at vi sammen med værkstederne vil længere frem i BMW-ejernes bevidsthed. Vi bliver ofte kontaktet af BMW-folk, der har en bil med et problem, som andre ikke har kunnet løse. På den måde opfattes vi som eksperter på vores område, men kontaktes typisk som en sidste udvej. Med dette koncept ønsker vi at synliggøre hvert enkelt Koed Partnerværksteds BMW-ekspertise, så kunderne - uanset hvad de skal have lavet ved deres BMW - vælger det rigtige værksted første gang, og dermed oplever bedre service uden forhindringer.
Det grundlæggende koncept bag Koed Partnerværksteder er med direktørens ord "the missing link" mellem den enkle kunde/leverandør-model og den mere omfattende franchise/kæde-model. Koed har i årevis leveret BMW-dele til de værksteder, der nu er blevet til Koed Partnerværksteder, og begge parter ville gerne udbygge samarbejdet i en eller anden form, dog ikke så vidtgående som en overtagelse eller franchise.
Handler om service
Fra at gruble over denne hverken/eller-problematik, opstod både/og-idéen, hvor synergien var i fokus. Basalt set handler det om at servicere de folk, som har sat sig bag rattet en den bayerske bil.
- Vores mantra i Koed er Serving BMW People, og det forpligter i både direkte og indirekte forstand. Vi hjælper BMW-folket hver dag fra vores base i Kolind, men vi vil også gerne hjælpe værksteder i andre dele af landet, med at hjælpe deres BMW-kunder, og med Koed Partnerværksteder er det nu muligt, fortæller Henrik Høstrup Sørensen.
BMW-folk får partner-værksteder
Værksted på Djurs får flere partnere rundt om i landet, der skal skille brugte bimmere ad.