23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rustcentre skal på skolebænken

Pava vil i den kommende tid opdatere sine ansatte med kurser i de nyeste processer. Mersalg venter forude, vurderer firmaet.

RUSTNYT De ansatte rundt om på de godt 60 Pava-centre skal have et vidensløft, og afsættet til det bliver afdelingen Pava Aktiv Viden, der blev oprettet for et års tid siden. Pava udvælger hver måned omkring 60 biler, som tages ud til en uvildig kontrol, men internt vil virksomheden løfte sig selv. Det forklarer Tanja Kristensen, der er marketingschef.

- Vi har altid haft en rigtig god egenkontrol, som alle centre er pålagt at udføre. Men for at følge med tiden, har vi nu valgt at opdatere denne proces. Alle Pava Centre vil senere i denne måned deltage i kurser i vores egen skole, Pava Aktiv Viden, fortæller Tanja Kristensen.

Også for partnere
Sidste år lancerede virksomheden også det, der i dag kendes som Pava Partnerskab. Et koncept, der går ud på at værksteder og bilforhandlere danner partnerskab med lokale Pava-centre for at samarbejde om biler, serviceeftersyn, øvrige mekanikeropgaver, bilsalg og naturligvis antirust. Også de fagfolk kan drage fordel af Pava Aktiv Viden-programmet, har Carsten R. Larsen, som er kommerciel direktør hos Pava, tidligere forklarer Motor-magasinet:

- Der kommer løbende nye partnere til, og vi oplever stor interesse for at blive Partner fra hele branchen, ikke kun værksteder i Pava-centrenes nærområde, men også større organisationer ønsker at samarbejde med os på helt nye planer, siger han.

Tilbage hos Tanja Kristensen forklarer hun videre om nyskabelsen:

- Ved at sikre en løbende efteruddannelse kan vi stå inde for, at vi leverer et kvalitetsprodukt, uanset hvor i landet man får behandlet sin bil. Denne egenkontrol vil, fortsat blive underbygget med eksterne kontrol.

Rammer flere kunder
Det at købe en bil og så efterfølgende rustbeskytte den har i lang tid været to meget adskilte felter, men det er meningen, at Pava Partner-konceptet skal rykke udbyderen tættere på flere kunder, forklarer Carsten R. Larsen.

- Med Pava Partner er vores vision, at vi kan binde autobranchen bedre sammen. Partnerskabet skal foruden et samarbejde om kunder også forsøge at gøre alle klogere på rustbeskyttelse, både når det kommer til brugte og nye biler, fortæller han og tilføjer:

- Vi oplever også, at vores Pava-centre får mere at lave. Dertil har det givet vores samarbejdspartnere et godt incitament til mersalg, siger Carsten R. Larsen fra Pava.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.098