23948sdkhjf

Disse bilejere går mest op i serviceaftaler

Snakker bilejere om serviceaftaler? det afhænger af ejerens bil, viser ugens Voxmeter.

UGENS TAL Flere bilforhandlere og -mærker tilbyder serviceaftaler på deres biler. Bilejeren betaler en månedlig pris, så de ikke skal bekymre sig om regningen, når bilen skal på værksted.

En god serviceaftale kan potentielt spare bilejere for store uforudsete udgifter. Voxmeter har set på, hvor stor en andel af bilejerne, der snakker om deres serviceaftaler med venner og bekendte. Kia ligger, med 17,4 procent, helt i top - her taler omkring én ud af fem om deres serviceaftaler. Det er positivt for Kia-forhandlere, da flere af dem tilbyder serviceaftaler. Det koreanske søstermærke Hyundai ligger kun et procentpoint bag Kia med 16,4 procent. Hyundai tilbyder serviceaftaler på deres egen hjemmeside.

Audi ligger med 17,1 procent langt foran de andre bilmærker i premiumklassen. Hos konkurrenterne BMW, Volvo, og Mercedes er det kun er omkring 7 procent, der taler om deres serviceaftaler, hvilket er omkring 10 procentpoint bag Audi.

Audi, BMW og Mercedes tilbyder serviceaftaler på deres egen hjemmeside, imens Volvo tilbyder gennem sine forhandlere.

Renault tilbyder deres egen serviceaftale, Renault Care, men bilmærket ligger helt i bund med 5,2 procent. Her er det bemærkelsesværdigt, at Renaults rumænske bilmærke, Dacia, ligger helt i top. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172