Har BMW's 5’eren fortsat det der sport?
Det tyske bilmærke udvider lige nu sit program i begge ender både med mere fokus på 2’erne og inden længe den skarpe spot retter mod den nye 8’er. Midt i det hele holder den klassiske BMW 5. Hvordan klarer den sig i dag?
3
Billeder
540i Sedan Xdrive Steptronic fra 904.189 kr., men så får man også 340 hk, firehjulstræk og tyskernes umanerligt gode automatgearkasse.
DIREKTØRSTIL BMW 5. Et kort bilnavn, der for mange udløser en hel strøm af associationer: At den har været her i snart mange år. At den dukkede op som en M til det runde beløb 1,0 mio. kr. - dét var altså mange penge i 80’erne. At der pludseligt var en BMW 5 med en V10-motor som i Formel 1. At den måske mest berømte af 5’erne var den, som den først...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer