23948sdkhjf

Rattet Rundt med motorsporten

Kort nyt fra motorsportens verden i Ind- og udland - se også de selvstændige billedtekster.

LIQUI MOLY, DEN TYSKE PRODUCENT af smøremidler, er også nummer et hos motorsportsentusiasterne og sportsmotorcyklisterne, idet læserne af Motorsport aktuell og PS har valgt olieproducenten som deres yndlingsmærke. Liqui Moly er sikker på, at placeringerne skyldes engagementer og resultater i motorsporten. I 2017 investerede den tyske oliespecialist omkring 20 millioner euro i marketing og reklame. Forinden kåringen havde Liqui Moly indtaget førstepladsen ved læservalg i Auto Motor und Sport, Auto Bild, Auto Zeitung og Klassik.



DET TRÆNGTE FORMEL 1 TEAM McLaren har fået en ny investor, idet Nidala BVI Limited har købt sig ind i McLaren Cars Ltd ved at lægge, hvad der svarer til 1.5 milliarder danske kroner. Flere iagttagere mener, at Michael Latifi fra den canadiske levnedsmiddelkoncern Sofina, og far til Formel 2-køreren Nicholas Latifi, står bag Nidala Limited. Dermed mener iagttagere, at unge Latifi kan være på vej til et sæde hos McLaren.



YOUNGTIMER TOURING CAR CHALLENGE har 40 startpladser til Classic Race Aarhus denne weekend, med en god blanding af de sædvanlige og nye ansigter. Da deltagerantallet er begrænset, tæller løbet ikke med til mesterskabet. Faktisk er ingen af de forsvarende vindere til start i de samme divisioner som sidste år, så der skal findes tre helt nye til podiet søndag eftermiddag, melder klassen.



DEN STORE TYSKE PRODUCENT og leverandør af reservedele, Meyle, er blevet sponsor for drifting-serien Drift United. Her vil Meyle analysere brugen af sine dele under ekstreme køreforhold.



FORMEL 4 OG FORMEL 5 leverede i den forgangne weekend underholdning i absolut topklasse med alt hvad man kan opleve af dramatik og flot racerløb til Jyllandsringens åbningsløb. DTC havde første afdeling, og det betød at der var masser af tilskuere på tribunerne. Og de fik action for alle pengene med spektakulære overhalinger, en dobbelt saltomortale flyvetur til Malte Jakobsen, bukkede vinger og adskillige afkørsler. Alt leveret i det smukkeste solskin i hele weekenden.



I FORMULA RENAULT EUROCUP mistede Christian Lundgaard føringen i mesterskabet, da tredje afdeling blev afviklet på Silverstone. Manglende fart og forsøg på at avancere fra 16. pladsen lørdag førte til sammenstød og straf, så pole placering søndag blev til en start fire. Manglende balance førte til en femteplads. Lundgaard føler sig dog klar til denne weekends løb i Monaco, før F1’erne begynder på samme bane. Løbene vises live på TV3 Sport.



DEN TYSKE AUDI-KØRER I FORMEL E, Daniel Abt, levede op til hjemmepublikummets forventninger og sine egne drømme, da han tog karrierens 2. sejr i Berlin E-Prix foran team-kollegaen Lucas di Grassi. Næste Formel E løb er Zürich E-Prix 10. juni, som er tredjesidste inden finalen i New York City midt i juli. Techeetah Renault (205 point) fører serien foran Audi (161), DS-Virgin (139), Mahindra (108), Jaguar (96) og Renault e.dams (89).



TIDLIGERE FORMEL 1-KØRER og 11-dobbelte GP-vinder Felipe Massa gennem 15 år for Sauber, Ferrari og Williams har skrevet treårig kontrakt med det Monaco-baserede Formel E-team Venturi, der er delvist ejet af skuespiller Leonardo DiCaprio. Den 37-årige brasilianer deltager i en test i slutningen af maj, inden han debuterer til 2018/2019-sæsonen i efteråret. Venturi forventes at skulle levere biler til HWA-teamet i den kommende sæson - HWA er opkaldt efter Hans Werner Aufrecht, grundlægger af AMG (Mercedes), der solgte AMG til Daimler koncernen og etablerede sit eget team, der fortsat er aktivt i DTM.



18.000 KILOMETER REJSER FLERE kørere fra New Zealand og Australien for at køre ræs til Copenhagen Historic Grand Prix 4.-5. august. Her vil den mangfoldige Formula Junior-klasse, der levede en omskiftelig tilværelse som udstillingsvindue til Formel 1 efter Anden Verdenskrig, gæste København. Desuden deltager Formel 1-serien Historic Grand Prix Cars Association.



FIA HAR FORBUDT FERRARIS montering af sidespejle på dette års nye sikkerhedstiltag i Formel 1, halo-bøjlen. Efter Spaniens GP vurderer FIA, at monteringen med en blød bue øverst gav Ferrari for stor aerodynamisk gevinst. Ny regel: Kun en befæstigelse er fremover tilladt på spejlets nederste og/eller indvendige flade(er). 
 
 


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079