Online-kunderne i kort snor

Værkfører Rikke Nexø fra Andersen Biler i Ballerup har mere end halveret tidsforbruget på hver kunde, via bookingsystemet Service Online - men kun efter at have indført en væsentlig ændring.

ERFARINGER Service Online til kundernes egen-booking af værkstedsbesøg er en tidsbesparende proces. Det oplever værkfører Rikke Nexø, som vurderer at hun i ni ud af ti tilfælde kan nøjes med at sende en enkelt bekræftelsesmail. Før skulle der både opringninger og tre-fire mails til.

- Udfordringen ved vores gamle bookingsystemer var, at det ikke vidste, om der var ledigt på det valgte tidspunkt, hvor kunden ønskede at komme til service. Derfor skulle jeg ofte finde en ny ledig tid, som passede både kunden og Andersen Biler, husker Rikke Nexø.



I dag foregår det hele næsten automatisk. Kunderne kan se, hvornår der er ledige tider, og de kan booke forskellige produkter, som er tilpasset den tid, det tager at lave bilen. For eksempel er der forskel på et service til en bil under eller over fem år gammel.

Via Andersen Bilers webside kan kunderne vælge forskellige service, og man kan oprette sig via sit facebook-login eller sin Googlekonto med få klik.

Bag produktet Service Online står CDK Global, mens Biltorvet udvikler brugergrænsefladen på forhandlerens hjemmeside.

.

Bekræfter manuelt
Den tid værkføreren nu bruger på en Service Online booking er til gennemgang af bestillingen og for at sikre, at de rigtige servicepakker bliver lagt i systemet, samt en mail til kunden som bekræfter bookningen. Systemet sender godt nok en bekræftelsesmail automatisk, men Rikke sender gerne en personlig mail.

- Det syntes jeg er god service, siger hun.

Læs også: Fang bilkøberne digitalt

Rikke Nexø kører sin egen statistik over kundetilfredshed, og hendes undersøgelse viser, at 70 procent synes, Service Online-systemet lever op til deres forventninger.

- De resterende 30 procent tilhører typisk den ældre generation eller førstegangsbrugere af service online. Ofte ser de fordelen ved Service Online, når jeg hjælper dem igennem via telefonen. Tit bliver de overraskede over, hvor let det egentligt er. Her har vi stadig en opgave i at gøre systemet endnu lettere, så vi får de sidste med, mener hun.

Ekstra tid afsat
En af udfordringerne ved den første udrulning af systemet var, at der ikke blev afsat nok tid i kalenderen. Nogle gange valgte kunderne mindre tidskrævende arbejdsopgaver end det, der skulle laves. Aftalen kunne dermed kiles ind i kalenderen tidligere, og den egentlige arbejdsopgave blev skrevet i bemærkningsfeltet.

- Det gav en del bøvl. Jeg fik derfor lov at indføre, at der ved tillægsreparationer typisk tilføjes en time ekstra, når der er skrevet i bemærkningsfeltet. Det er vigtigt at vi har den korrekte tid afsat til den enkelte kunde - hverken for meget eller for lidt. Det handler om kundeservice, slår hun fast.

Læs også: FTZ og Digitalservicebog indgår samarbejde

Værkføreren nødvendig
Selv om meget foregår automatisk, kan værkføreren ikke undværes.

- Vi kan endnu ikke koordinere med hver eneste bilmodels eksakte reparations- eller servicetider. Det er ganske store mængder data, som vi ikke kan integrere med Service Online. Tidsperioderne i kalenderen er stadig kun vejledende, oplyser Rikke Nexø.

Derfor skal hun stadig ind over hver booking for at bekræfte kundens bookning i Service Online, før der kan udskrives et arbejdskort til mekanikerne.

- Det sikrer, at vi kan tage højde for reparationsønsker, som kunderne i enkelte tilfælde måtte have, siger hun. 



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Magnussen bliver nummer 13 i Ricciardo-triumf i Monaco

Den danske Haas-kører kom aldrig til at spille nogen stor rolle i Monaco, mens Daniel Ricciardo triumferede.

Plus

Ford i haserne på forsikringsbranchen

Mange kender ikke forsikringsselskabets vilkår, og det går ud over sikkerheden, mener Ford-importøren, som laver landsdækkende kampagne.

Magnussen fik det maksimale ud af løbet i Monaco

Plus

Synsfolk i oprør over nye regler - Styrelse bløder op

It-systemer sejler, og regelsæt fra styrelse er ikke gennemarbejdet, lyder kritikken.

Plus

Web-pioner fejrer jubilæum

Auto-G grossisten Slagelse Autodele A/S kan fejre 25 års jubilæum fredag den 1. juni.

Nyhedsbrev

Plus

Brancheforeninger sagsøger Skat

En stribe organisationer går sammen i retssag mod den danske stat om dobbeltmoms.

Online Avis Arkiv

Würth åbner megastore i København

28. maj slår Würth dørene op til sin første Würth Megastore i Sydhavnen i København. Der er planer om yderligere butiksåbninger i 2018.

Plus

Nordisk bilglas-kæde klar til at indtage Danmark

Ryds Bilglas er klar i Danmark med de første fire nye forretninger efter sommerferien.

Plus

Seat er årets højdespringer i AutoIndex

De danske værkstedskunder er atter gladest for Toyota, og BMW vinder for syvende gang samlet i FDMs forbrugerundersøgelse.

Plus

Fremtidens Mekaniker
Serviceøkonomer i blended udgave

Ny uddannelse hos ErhvervsAkademi Sjælland, målrettet autobranchens eftermarked. Stå stærkt i den digitaliserede verden, lover skolen.

Plus

Synsbranchen i oprør: Nye regler sejler og kan ikke indføres

It-systemerne sejler, og regelsættet fra Færdselsstyrelsen er ganske enkelt ikke gennemarbejdet, mener samlet synsbranche i Danmark.

Digitale mekanikere som eksportvare

Autobutler.dk udvider med flere fastansatte mekanikere, der skal supportere portalens værksteder i Europa fra København.

Plus

Oprør om synsregler - styrelse bløder op

Færdselsstyrelsen maner til ro og forstår godt branchekritik.

Plus

Danmarks største grossist sat til salg

Flere potentielle købere af FTZ og Nordic Forum, bekræfter ejeren. Svenske Mekonomen og amerikanske LKQ er blandt de mulige købere. Men endnu er intet afgjort.

Plus

"Rustbeskyttelse er slet ikke nødvendig"

Mange bilister mener, at rustbeskyttelse er unødvendig, og knap 40 procent beskytter aldrig bilen.

Plus

FDM: Forvirring på antirust-markedet

Især vejledning om supplerende rustbeskyttelse er en af knasterne på markedet i Danmark, fortæller FDM-undersøgelse.

Plus

Forstå forskellen på garanti og reklamationsret

Desværre bruges de to begreber ofte i flæng, hvilket formentlig er udtryk for, at mange ikke er klar over, at der er en forskel.

Rattet Rundt med motorsporten

Plus

Selvlysende epoxy skal forhindre sygdomme

Plus

Udbyder har succes med skåne-behandling

Plus

Autogigant: Sådan overlever udskældt brændstof

Plus

Hybridteknik skal holde liv i diesel

Et 48-volt energisystem og et batteri skal hjælpe med til at give dieselmotorer hos Kia et pænere klimaaftryk.

Plus

Tæt på teknikken: Sådan skiftes gearolie korrekt

Når automatgear skal have ny olie, er der behov for grundig vejledning og onlinedata til at understøtte mekanikeren. Kom med Motor-magasinet til olieskifte i Hvidovre.

Plus

Stifter kalder frasalg fornuftigt

Plus

Nordic Forum til salg

Emissioner i centrum

Ford-veteran stopper

Plus

FTZ og Digitalservicebog indgår samarbejde

Nyt samarbejde om digital kvalitetskontrol

Ballade om grossist-artikel

Plus

Danske Opel-forhandlere slipper for nedskæringer

Gigant skruer op for A/C

Nordjysk bilpleje opkøb

Plus 1

Erfaren kædechef hos CarPeople

Plus

Hjulskifte giver flere lakopgaver

Rattet Rundt med motorsporten

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Starten er gået på GDPR!

Mezzanin til AndrupVin.dk løfter kundearrangementer til nye højder

Nyt smart værktøj i AutoDesktop

Rammer milepæl på rekordtid

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

WEICON Gasket Maker - Permanent elastisk specialforsegling

Årsdag viste nye digitale veje til bilsalg

SIANET sliberondeller. Den seneste innovation inden for hulmønstre. 7900 & 7500 CER (keramiske korn)

Oliespecifikationer – læg puslespillet rigtigt!

HØJGLANSPOLERING af metaller. PREMIUM POLERING i tre nemme skridt, så blankt som et spejl.

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Stor fynsk it-virksomhed tilbage i topform

BS 18 LTX BL I (602350660) Akku-bore-/skruemaskine 2x18V/5.5Ah LiHD

Dansk Procesventilation har færdiggjort endnu en olietågeløsning hos Lem Beslagfabrik

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX skrubskive.

Helt bimmelims over bimmer

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX skrubskive.

PENTOSIN – unikke produkter er nu en del af FUCHS’ sortiment

Sidste frist for tilmelding til Biltorvets Årsdag

Guide: Hvordan vælger du den rigtige automatgearolie?

Husk at melde dig til Biltorvets Årsdag

Allround Sealing Spray

HPA C400 fra B.A. Maskinservice

FUCHS Smøreolieguide - Find den rigtige olie med vores olieguide

Send til en kollega

0.237