23948sdkhjf

Online-kunderne i kort snor

Værkfører Rikke Nexø fra Andersen Biler i Ballerup har mere end halveret tidsforbruget på hver kunde, via bookingsystemet Service Online - men kun efter at have indført en væsentlig ændring.

ERFARINGER Service Online til kundernes egen-booking af værkstedsbesøg er en tidsbesparende proces. Det oplever værkfører Rikke Nexø, som vurderer at hun i ni ud af ti tilfælde kan nøjes med at sende en enkelt bekræftelsesmail. Før skulle der både opringninger og tre-fire mails til.

- Udfordringen ved vores gamle bookingsystemer var, at det ikke vidste, om der var ledigt på det valgte tidspunkt, hvor kunden ønskede at komme til service. Derfor skulle jeg ofte finde en ny ledig tid, som passede både kunden og Andersen Biler, husker Rikke Nexø.



I dag foregår det hele næsten automatisk. Kunderne kan se, hvornår der er ledige tider, og de kan booke forskellige produkter, som er tilpasset den tid, det tager at lave bilen. For eksempel er der forskel på et service til en bil under eller over fem år gammel.

Via Andersen Bilers webside kan kunderne vælge forskellige service, og man kan oprette sig via sit facebook-login eller sin Googlekonto med få klik.

Bag produktet Service Online står CDK Global, mens Biltorvet udvikler brugergrænsefladen på forhandlerens hjemmeside.

.

Bekræfter manuelt
Den tid værkføreren nu bruger på en Service Online booking er til gennemgang af bestillingen og for at sikre, at de rigtige servicepakker bliver lagt i systemet, samt en mail til kunden som bekræfter bookningen. Systemet sender godt nok en bekræftelsesmail automatisk, men Rikke sender gerne en personlig mail.

- Det syntes jeg er god service, siger hun.

Læs også: BMW-nørder udvider biksen

Rikke Nexø kører sin egen statistik over kundetilfredshed, og hendes undersøgelse viser, at 70 procent synes, Service Online-systemet lever op til deres forventninger.

- De resterende 30 procent tilhører typisk den ældre generation eller førstegangsbrugere af service online. Ofte ser de fordelen ved Service Online, når jeg hjælper dem igennem via telefonen. Tit bliver de overraskede over, hvor let det egentligt er. Her har vi stadig en opgave i at gøre systemet endnu lettere, så vi får de sidste med, mener hun.

Ekstra tid afsat
En af udfordringerne ved den første udrulning af systemet var, at der ikke blev afsat nok tid i kalenderen. Nogle gange valgte kunderne mindre tidskrævende arbejdsopgaver end det, der skulle laves. Aftalen kunne dermed kiles ind i kalenderen tidligere, og den egentlige arbejdsopgave blev skrevet i bemærkningsfeltet.

- Det gav en del bøvl. Jeg fik derfor lov at indføre, at der ved tillægsreparationer typisk tilføjes en time ekstra, når der er skrevet i bemærkningsfeltet. Det er vigtigt at vi har den korrekte tid afsat til den enkelte kunde - hverken for meget eller for lidt. Det handler om kundeservice, slår hun fast.

Læs også: Tesla introducerer rullende værksteder

Værkføreren nødvendig
Selv om meget foregår automatisk, kan værkføreren ikke undværes.

- Vi kan endnu ikke koordinere med hver eneste bilmodels eksakte reparations- eller servicetider. Det er ganske store mængder data, som vi ikke kan integrere med Service Online. Tidsperioderne i kalenderen er stadig kun vejledende, oplyser Rikke Nexø.

Derfor skal hun stadig ind over hver booking for at bekræfte kundens bookning i Service Online, før der kan udskrives et arbejdskort til mekanikerne.

- Det sikrer, at vi kan tage højde for reparationsønsker, som kunderne i enkelte tilfælde måtte have, siger hun. 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
Plus

Autoplus er Danmarks bedste værkstedskæde

I et tæt opløb har værkstedsportalen Autobutler kåret Autoplus som bedste værkstedskæde og Hella Service Partner værkstedet Autospecialisten i Aalborg som årets bedste værksted.

Plus

Klassikere i krystalkuglen

Hvad egentligt afgørende for at nogle bilmodeller bliver klassikere, mens andre bliver glemt? Vi har spurgt BMW-mærkespecialisten Henrik Sørensen fra Koed.

Plus

Tomands-værksted i Aalborg kåret til Danmarks bedste

Ordholdenhed og god service er opskriften bag Autobutler-kåringen af Danmarks bedste værksted.

Plus

Foretrækker FDM frie værksteder?

FDMs medlemmer udgør jo en slags facitliste for den samlede autobranche. Derfor er det så interessant at lytte til netop FDMs holdninger. Vi stiller FDMs adm. direktør Thomas Møller Thomsen syv skarpe.

Sælg især vinterdæk til varebil-kunderne

Varebiler er særligt eksponeret for uheld om vinteren, og mange kører på sommerdæk, viser en undersøgelse.

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv

Værkstedsregler tilpasses mobile malerkabiner

Plus

Dansk løfteudstyr hitter på svensk vækstmarked

Svenskerne køber godt ind af populære lifte og dækmaskiner fra Nimalift, som også nu bruges på mange danske værksteder - og det kan ses på omsætningen.

Plus

Løfterne rejser sig på dansk i Barrit

Stenhøj markedsfører "Made i Denmark" og kipper med flaget for sin unikke danske produktion i konkurrencen med prisbillige øst-produkter. Motor-magasinet var med på fabriksbesøg.

Tenneco deler sig op

DRiV er navnet på Tennecos nye virksomhed inden for motordele efter opkøbet af Federal-Mogul.

Ryds køber Danglas

Viggo Hansen har solgt sine ni autoglas-afdelinger til svenske Ryds Bilglas.

Råd kunderne til at købe små vinterdæk

Plus

Serviceteam med vokseværk

Nyansættelser, flere servicebiler og omstrukturering hos Flex1one, der har knækket koden til at drive en god serviceafdeling.

Ryds Bilglas på hjemme-opkøb

1

Miljømand går solo fra forening

Fremtidens dæk justerer sig selv efter vejr og vej

Nokian Tyres arbejder på selvregulerende dæk med lameller, der kan udvide sig og modvirke aquaplaning.

Plus

Q&A: Konkurrerer Semler Værktøj med sig selv?

Der findes kun få totalleverandører til indretning af bilhuse. Vi har spurgt Semler Værktøjs salgschef Hans Hansen, om konkurrencen er stor nok, og hvad han tænker om at indrette bilhuse for konkurrenter til Semlers egne bilmærker.

Plus

Værksteder vil have højde på liftene

Superlav luft-løfter

Plus

Youtube videoer sikrer effektivitet på værkstedet

AC Hydraulic har produceret en række fejlfindings- og reparationsvideoer, der skal gøre det nemt for værksteder selv at servicere løfter-produkterne.

Plus

De unge er vilde med autobranchen

Fremtiden på talerstolen

Plus

Kalendere i en #metoo-tid

Flere firmaer er hoppet med på bølgen med tækkelige kalendere - bl.a. danske Bell Add, der har lavet en værkstedskalender under temaet “Pas på din bil mens du kan" og “Pas på dine kunder mens du kan".

Plus

Specialister danner ny forening

Koed og Gørløse Autoimport, specialister i BMW og Mercedes, har stiftet Car Parts Specialists Union. Dermed genopstår det gamle DATI næsten.

Plus

Tiden løber fra de mobile rudeskift

Ajour med den danske autobranche

Plus

AutoBranchen Danmark ind til city

Glasvæg har øget kundeindsigten

Mini-kran til autoruden med blot én mand

Plus

Olieskift kan koste værkstedet dyrt

Danskerne ønsker bedre beskyttelse af data i biler

Ajour med den danske autobranche

Fuld fart på ny lak-serie

Spray til kosmetiske skader på især plastdele

Nyt superstål efter oldgammel opskrift

Ny lagerhal til Triscan bliver også den sidste

Ajour med den danske autobranche

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Triscan løser problemer med montering af servopumper med smartrep.info

Toyota Yaris GRMN – festversionen til de fartglade

CO2 neutralt website

Hos os skal du ikke være i kæder og koncepter for at købe billige reservedele.

Det mest GENIALE værktøj til dækhåndtering

11 glade karrosserioprettere med svendebrev i hånden

Glade elever har bestået svendeprøven som autolakerer

Opbevaring af lithium-ion-batterier

Guide: Har du styr på bremsevæskerne?

Løwener søger motiveret elev

Tre gange så stor risiko - varebilschauffører glemmer den ekstra bremselængde

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af lodderøg hos Nordic Power Converters

Verdens første LED lamper med udskiftelige batterier

Flere hundrede liters Adblue tanke

Mercedes mindste er stor klasse – Biltorvet kører A180d

Dansk Procesventilation har færdiggjort central rengøringsløsning/støvsuger til EX-område

Borbet fælgnyhed fra Rally Centeret

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Centralstøvsuger til Skjern Papirfabriks nye flisfyrede dampkedel-anlæg

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning/filtrering af svejserøg fra robotcelle.

Resurs Bank klar i AutoDesktop

Kold tekniker med bløde værdier - Audi A6

Nyheder i AutoDesktop

Biltorvet jagter LeMans-vinder i vild Porsche

GEOVENT vil fokusere på kerneforretning

Send til en kollega

0.251