23948sdkhjf

Online-kunderne i kort snor

Værkfører Rikke Nexø fra Andersen Biler i Ballerup har mere end halveret tidsforbruget på hver kunde, via bookingsystemet Service Online - men kun efter at have indført en væsentlig ændring.

ERFARINGER Service Online til kundernes egen-booking af værkstedsbesøg er en tidsbesparende proces. Det oplever værkfører Rikke Nexø, som vurderer at hun i ni ud af ti tilfælde kan nøjes med at sende en enkelt bekræftelsesmail. Før skulle der både opringninger og tre-fire mails til.

- Udfordringen ved vores gamle bookingsystemer var, at det ikke vidste, om der var ledigt på det valgte tidspunkt, hvor kunden ønskede at komme til service. Derfor skulle jeg ofte finde en ny ledig tid, som passede både kunden og Andersen Biler, husker Rikke Nexø.



I dag foregår det hele næsten automatisk. Kunderne kan se, hvornår der er ledige tider, og de kan booke forskellige produkter, som er tilpasset den tid, det tager at lave bilen. For eksempel er der forskel på et service til en bil under eller over fem år gammel.

Via Andersen Bilers webside kan kunderne vælge forskellige service, og man kan oprette sig via sit facebook-login eller sin Googlekonto med få klik.

Bag produktet Service Online står CDK Global, mens Biltorvet udvikler brugergrænsefladen på forhandlerens hjemmeside.

.

Bekræfter manuelt
Den tid værkføreren nu bruger på en Service Online booking er til gennemgang af bestillingen og for at sikre, at de rigtige servicepakker bliver lagt i systemet, samt en mail til kunden som bekræfter bookningen. Systemet sender godt nok en bekræftelsesmail automatisk, men Rikke sender gerne en personlig mail.

- Det syntes jeg er god service, siger hun.

Læs også: Biltorvet tilbyder gratis annoncering

Rikke Nexø kører sin egen statistik over kundetilfredshed, og hendes undersøgelse viser, at 70 procent synes, Service Online-systemet lever op til deres forventninger.

- De resterende 30 procent tilhører typisk den ældre generation eller førstegangsbrugere af service online. Ofte ser de fordelen ved Service Online, når jeg hjælper dem igennem via telefonen. Tit bliver de overraskede over, hvor let det egentligt er. Her har vi stadig en opgave i at gøre systemet endnu lettere, så vi får de sidste med, mener hun.

Ekstra tid afsat
En af udfordringerne ved den første udrulning af systemet var, at der ikke blev afsat nok tid i kalenderen. Nogle gange valgte kunderne mindre tidskrævende arbejdsopgaver end det, der skulle laves. Aftalen kunne dermed kiles ind i kalenderen tidligere, og den egentlige arbejdsopgave blev skrevet i bemærkningsfeltet.

- Det gav en del bøvl. Jeg fik derfor lov at indføre, at der ved tillægsreparationer typisk tilføjes en time ekstra, når der er skrevet i bemærkningsfeltet. Det er vigtigt at vi har den korrekte tid afsat til den enkelte kunde - hverken for meget eller for lidt. Det handler om kundeservice, slår hun fast.

Læs også: BMW-ejere kræver passion

Værkføreren nødvendig
Selv om meget foregår automatisk, kan værkføreren ikke undværes.

- Vi kan endnu ikke koordinere med hver eneste bilmodels eksakte reparations- eller servicetider. Det er ganske store mængder data, som vi ikke kan integrere med Service Online. Tidsperioderne i kalenderen er stadig kun vejledende, oplyser Rikke Nexø.

Derfor skal hun stadig ind over hver booking for at bekræfte kundens bookning i Service Online, før der kan udskrives et arbejdskort til mekanikerne.

- Det sikrer, at vi kan tage højde for reparationsønsker, som kunderne i enkelte tilfælde måtte have, siger hun. 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)

JOB i FOKUS

Forsiden lige nu
Plus

Corona og konsekvenserne
Ikke alle lider under corona: Her går det faktisk ok

En række værksteder er ikke lige så hårdt ramt på hverdagen som mange. De forklarer det selv med god information til kunderne, som kvitterer med ikke at aflyse deres aftaler.

Plus

Lys fjerner dårlig lugt i bilen

Dansk makkerpar lancerer nyhed, der skal modvirke dårlig lugt i bilen og allergiske reaktioner fra klimaanlægget. Hemmeligheden er brug af UVC LED-lys. Nu søger de efter værksteder over hele landet, som vil installere løsningen for bilejerne.

Plus

Corona og konsekvenserne
Corona-løsning: Svendebrev uden prøver

Der er tre muligheder for de mange automekanikere, som står foran deres svendeprøve i foråret. En af dem er et administrativt svendebrev.

Plus

AC-sæsonen er på vej - dette skal du vide

Forår betyder reparationer af klimaanlæg og travlhed på værkstederne. Eksperten Michael Ingvardsen hos Nissens Automotive deler her sin indsigt i markedet og fortæller om de nøgleemner, der dominerer branchen i år.

Plus

Forkert AC-olie til elbiler kan være livsfarligt

Det er vigtigt, at værkstederne opererer med den rigtige fyldestation, da olie i klima-anlæg kan suge fugt og være strømførende ved skylning, advarer Dometic Waeco.

Nyhedsbrev

8.383 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Online Avis Arkiv
Plus

Pava tavs om navnestrid

Flere lette klimaløsninger i programmet hos HC-Cargo

Miljørigtig indtjening med innovative aircon-maskiner

Plus 1

Corona og konsekvenserne
Sådan ser bilbranchen ud efter corona-krisen

KRONIK: Den danske bilbranchen møder en ny hverdag efter corona-krisen. Analytikeren René Tønder giver her sine bud på de store udfordringer værksteder, forhandlere og importører står over for – og hvordan de kan løses.

Plus

Vagtskifte hos AUTIG - FTZ-chef på vej ind

Farvel til tre støtter i bestyrelsen for Autobranchens Handels- og Industriforening i Danmark.

Plus

Mekonomens hjemmeside lagt ned

Grossist udsat for data-overtrædelser. De er begrænset til forretningsområdet Meca/Mekonomen i Sverige og Norge og berører ikke selskabets øvrige tre forretningsområder.

Corona og konsekvenserne
Autobutler lokker værksteder med hjælpepakke

Plus

Corona og konsekvenserne
Vent bare med regnskabet

Plus

Autogenbrugsdirektør stopper

Efter ti år som direktør i Dansk Autogenbrug fratræder Børge Madsen til juli.

Plus

Corona og konsekvenserne
Nu kommer corona-fyringerne

Regeringens hjælpepakker og forslag til at lette likviditets-problemerne til trods – fyringer i autobranchen er en realitet, viser en rundspørge blandt en række af branchens førende firmaer. Men uanset hvor tungt det måtte se ud lige nu, er der et lys for enden af corona-tunnelen. Her er giver vi øjeblikkets status og ridser fremtidens muligheder op.

Plus

Konkurrence: Vind ’Le Mans 66”

Sådan vinder du en DVD med den Oscar-belønnede storfilm Le Mans 66. Motor-magasinet udlodder tre eksemplarer.

Plus

Corona og konsekvenserne
Danmark kan "genåbne" efter påsken

Danmark kan påbegynde en gradvis genåbning efter påske. Det siger statsminister Mette Frederiksen (S) på et pressemøde mandag kl. 17.30 i Spejlsalen.

Corona og konsekvenserne
Samlet autobranche beder EU-Kommissionen om hjælp

Den europæiske bilbranche ønsker lempelse af regler for at undgå afbøde skadevirkningerne af corona-krisen.

Plus

SKAD-formand bliver - værksted ikke solgt

Plus

Énmandsgrossist når milepæl

Læs her historien om Abrahamsen, der på 25. år driver sit stærkt specialiserede firma, Tåstrup Auto Trading - og han bliver ved, trods indædt konkurrence fra de store autogrossister.

Plus

Christoniks italienske leverandør laver stadig AC-maskiner

Trods corona-krisen får den danske importør leveret maskiner fra Italien. Maskinservice foregår smitte-hensynsfuldt ved værkstedsbesøg.

Plus

Corona og konsekvenserne
Corona-opråb fra fire værkstedskæder

Tyske ZF opkøber Wabco

Plus

Corona og konsekvenserne
Mekaniker holder Nyborg kørende

Simon Jørgensen, AutoMester i Nyborg, har vendt nedtur og fyringer til optur og masser af travlhed.

Corona og konsekvenserne
Nu kommer hjælpen til selvstændige og små virksomheder

AutoPartner har digitalt fokus

Plus 1

Skadesregister drøftet på nordisk møde

Corona og konsekvenserne
Corona-konsekvenser i noter

Plus

Lakken taler med selvkørende biler

Ny klarlak tørrer hurtigt ved få grader

Plus

Ny direktør for Brenderup

Skorstensgaard vil erobre Silkeborg

Plus

BMW-ejere kræver passion

Plus

60 års mc-historie under hammeren

Plus

JURA: Når fars barsel bliver dyr

Plus

Jeppe Vestergaard ind i bestyrelsen i autohus-koncern

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Danskernes nye darling – Peugeot 208

Gratis undervisning mens vi venter på at Danmark åbner op

Ny håndholdt UV-GUN til ekstremt hurtigt UV-hærdning

Mere og mere trafik på de danske veje...

Sådan skal du som selvstændig forholde dig til coronavirus

Træt af horisontale brandsikre skabe?

Ny forsendelse af iPad Pro - Den perfekte arbejdstablet

Vandpumpe til VAG 1.4 benzinmotorer i forbedret design

Bilteknisk hotline er åben for alle hos Hella Gutmann

Ny rekord i AutoDesktop

Online opkvalificering med godtgørelse

SFVF har netop indgået total aftale med Digital-servicebook

Ny vaskemaskine hos Shell 7-eleven Vodskov

Sådan forholder du dig til coronavirus, som virksomhedsejer

Ty til din kobberhammer og få ingen jammer

Græstrimmer eller Buskrydder

Forårs kampagne på mobil filterenhed - spar 5.000,00

SsangYong Musso Sports II Fast anhængertræk fast

Sådan arbejder du hjemmefra uden besvær

Flådestyring og fra SmartVan - Tips og gode råd

Ikke en aprilsnar: Gratis at annoncere fabriksnye biler

Løwener overtager importen af MAHA og Hofmann

Forfalskade tændrør!

BMW vil satse på brint

Skal vi linke op på LinkedIn?

Send til en kollega

0.219