23948sdkhjf

Online-kunderne i kort snor

Værkfører Rikke Nexø fra Andersen Biler i Ballerup har mere end halveret tidsforbruget på hver kunde, via bookingsystemet Service Online - men kun efter at have indført en væsentlig ændring.

ERFARINGER Service Online til kundernes egen-booking af værkstedsbesøg er en tidsbesparende proces. Det oplever værkfører Rikke Nexø, som vurderer at hun i ni ud af ti tilfælde kan nøjes med at sende en enkelt bekræftelsesmail. Før skulle der både opringninger og tre-fire mails til.

- Udfordringen ved vores gamle bookingsystemer var, at det ikke vidste, om der var ledigt på det valgte tidspunkt, hvor kunden ønskede at komme til service. Derfor skulle jeg ofte finde en ny ledig tid, som passede både kunden og Andersen Biler, husker Rikke Nexø.



I dag foregår det hele næsten automatisk. Kunderne kan se, hvornår der er ledige tider, og de kan booke forskellige produkter, som er tilpasset den tid, det tager at lave bilen. For eksempel er der forskel på et service til en bil under eller over fem år gammel.

Via Andersen Bilers webside kan kunderne vælge forskellige service, og man kan oprette sig via sit facebook-login eller sin Googlekonto med få klik.

Bag produktet Service Online står CDK Global, mens Biltorvet udvikler brugergrænsefladen på forhandlerens hjemmeside.

.

Bekræfter manuelt
Den tid værkføreren nu bruger på en Service Online booking er til gennemgang af bestillingen og for at sikre, at de rigtige servicepakker bliver lagt i systemet, samt en mail til kunden som bekræfter bookningen. Systemet sender godt nok en bekræftelsesmail automatisk, men Rikke sender gerne en personlig mail.

- Det syntes jeg er god service, siger hun.

Læs også: Forsikringspres og øgede krav lukker værksteder

Rikke Nexø kører sin egen statistik over kundetilfredshed, og hendes undersøgelse viser, at 70 procent synes, Service Online-systemet lever op til deres forventninger.

- De resterende 30 procent tilhører typisk den ældre generation eller førstegangsbrugere af service online. Ofte ser de fordelen ved Service Online, når jeg hjælper dem igennem via telefonen. Tit bliver de overraskede over, hvor let det egentligt er. Her har vi stadig en opgave i at gøre systemet endnu lettere, så vi får de sidste med, mener hun.

Ekstra tid afsat
En af udfordringerne ved den første udrulning af systemet var, at der ikke blev afsat nok tid i kalenderen. Nogle gange valgte kunderne mindre tidskrævende arbejdsopgaver end det, der skulle laves. Aftalen kunne dermed kiles ind i kalenderen tidligere, og den egentlige arbejdsopgave blev skrevet i bemærkningsfeltet.

- Det gav en del bøvl. Jeg fik derfor lov at indføre, at der ved tillægsreparationer typisk tilføjes en time ekstra, når der er skrevet i bemærkningsfeltet. Det er vigtigt at vi har den korrekte tid afsat til den enkelte kunde - hverken for meget eller for lidt. Det handler om kundeservice, slår hun fast.

Læs også: Hyundais servicebøger hos fri aktør

Værkføreren nødvendig
Selv om meget foregår automatisk, kan værkføreren ikke undværes.

- Vi kan endnu ikke koordinere med hver eneste bilmodels eksakte reparations- eller servicetider. Det er ganske store mængder data, som vi ikke kan integrere med Service Online. Tidsperioderne i kalenderen er stadig kun vejledende, oplyser Rikke Nexø.

Derfor skal hun stadig ind over hver booking for at bekræfte kundens bookning i Service Online, før der kan udskrives et arbejdskort til mekanikerne.

- Det sikrer, at vi kan tage højde for reparationsønsker, som kunderne i enkelte tilfælde måtte have, siger hun. 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Værkstedskæde lander solidt overskud

De danske bilister strømmer i stigende grad ind til Skorstensgaard som følge af budskabet med de tyske værkstedspriser, som ligger op til 40 procent under priserne hos mærkeværkstederne, der er de primære konkurrenter.

Plus

AutoIndex: Bilejere er tilfredse

Der er fremgang at spore på alle parametre for samtlige 21 bilmærker i årets AutoIndex. Fiat må dog fortsat tage sig til takke med rollen som bundskraber i samtlige kategorier.

Plus

Luksusbilhus med nyt underskud

My Garage, der ejes af Lego-milliardæren Anders Kirk Johansen, har igen Ferrari-røde tal på bundlinjen.

Plus

ELBILER & VÆRKSTEDERNE
Elbiler stiller store krav til uddannelse

Den tyske leverandør Bosch undrer sig over, at der ikke findes officielle krav til undervisninger på området inden for elbiler. Det gør der i Tyskland.

Nyhedsbrev

Lakleverandør blev 75 år

Baden-Jensen blev fejret i Ballerup i fredags den 10. maj. På næste fredag den 24. maj sker det i Kolding.

Online Avis Arkiv
Plus

Ædelt udstødningsstål går som varmt brød

Schmiedmann mærker stigende efterspørgsel på sportsudstødninger af flere mærker til både privatkunder og erhvervssalg.

Plus

Sound-design til Fiesta

Plus

Branchen har sovet i bildata-timen

Plus

ANALYSE: Derfor er EP-valget vigtigt

EU spiller en afgørende rolle, når det vilkårene autobranchen. Derfor skal du følge med i valgkampen.

Plus

Automobit hjælper værkstederne

Plus

Derfor trækker retssager ud

Der er mange årsager til, at retssager er så langvarige - og dermed kostbare - og det er ikke kun fordi, der er salærkroner involveret.

5 korte nyheder - bl.a. om Monroe

Plus

Salget af udstødninger dykker

FTZ holder markedsandele og ser en stigning i salget af katalysatorer, ligesom rensning af dieselpartikelfiltre er et indsatsområde.

Plus

Bosch klar med egen lærlinge-uddannelse

Fuld fokus på fejlfinding og testere, når Bosch til september laver sin helt egen, skræddersyede lærlinge-uddannelse på Skjern Tekniske Skole.

ELBILER & VÆRKSTEDERNE
Indtjening under pres i Holland

ELBILER & VÆRKSTEDERNE
Elbiler ændrer eftermarkedet markant

Elbilsomstillingen sker hastigt, og den rammer bilforhandlere og eftermarkedet hårdt - også i Danmark. Elbilernes indtog - også i Danmark - og deres indflydelse på eftermarkedet var højt på agendaen på "Vores autobranche" den 7. og 8. maj på Gram Slot.

Magnussen efter Grosjean-duel: Vi skal have en snak

De to Haas-kørere duellerede i slutningen af søndagens Formel 1-grandprix i Barcelona.

Vaks Magnussen ender som nummer syv i Barcelona

Den danske Formel 1-kører udnyttede en safety car-periode mod slutningen til at køre sig på syvendepladsen.

Plus

SKAD: Nye krav om prøvning fordyrer bilimport og opbygning

Køretøjbyggernes brancheforening SKAD står uforstående overfor en ny bekendtgørelse og har klaget til Færdselsstyrelsen og transportministeren.

Plus

Q&A: Anders Vistisen fra Dansk Folkeparti

Karteller, bildata og grønne biler. I sidste uge spurgte vi en socialdemokratisk EP-kandidat. Nu er det Anders Vistisen fra Dansk Folkeparti er svarer på spørgsmålene her op til EP-valget.

Plus 3

Nye regler for ombyggede biler

Skarpere kontrol med konstruktive ændringer berører autobranche-aktører.

Arbejdstilsynet besøger branchen

Arbejdstilsynet vil fra maj og året ud gennemføre en særlig tilsynsindsats i brancherne "Autoreparations- værksteder mv." og "Dækservice".

Motiverede unge i Horsens

RAF Motors A/S vinder DI Horsens’ PraktikPladsPris 2019.

Regn, rusk og gamle biler

Bilfestival på Egeskov Slot bød på gode tilbud fra leverandører og medlemmernes egne udstillede køretøjer.

Plus 1

Triscan har udviklet Tesla-reservedele

Branchedirektør: Pas på køb af dæk på nettet

Plus

macsDIA - værkstedets nye digitale assistent

Iværksætter køber sin virksomhed tilbage

Plus

Ude og inde i autobranchen fra uge 17

LEDER: Ses vi på tirsdag?

Plus

Sådan oplever en grossist støddæmper-markedet

Lang karriere hos grossist

Vaskehallen kommer kørende

Plus

ELBILER & VÆRKSTEDERNE
Bilbranchen åben overfor elbil-certificering

Skift fjedre uden at demontere akslen

Organisation klar til kamp for frie bildata

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Dansk Procesventilation har færdiggjort ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Velkommen til virkeligheden – vi kører 750 km i Hyundais elbil

Dansk Procesventilation har færdiggjort endnu en olietågeløsning hos Lem Beslagfabrik

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning og filtrering af svejserøg & slibestøv hos CL Smed

Den Gamle By går digitalt med nye omklædningsskabe

Det nye smykkeskrin – Range Rover Evoque er tilbage

Nyt mundstykke i sortimentet

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af coating pulver-støv hos Boehringer Ingelheim

Nu også originale Volvo reservedele, direkte fra Tyskland

Vinder af hjemmeside fundet

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af Calcium-sulfat dampe hos Boehringer Ingelheim

Skynd dig - sidste chance for tilmelding Biltorvets Årsdag

Dansk Procesventilation har færdiggjort projekt med olietågeudsugning fra CNC-maskine

Elektrisk stjerne – her er priserne på Mercedes EQC

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

Total lancerer banebrydende produkter til el- og hybridbiler

Sådan kommer du hurtigt i drift med lagerautomaten

Sidste chance! Vind 10.000 kr på under ét minut

NYHED: 2-søjlet autolift med topramme

Kør bilspil med Biltorvet - vind for 10.000 kr

Dan Johnsen er ny medarbejder hos JO Hydraulics A/S

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af lodderøg hos Nordic Po...

ONE STOP svejse-shopping hos Løwener

Skab tillid med klima ikon

Send til en kollega

0.274