23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Analysefirma har lup på autobranchen

Firma benytter analyse og data til at identificere og prioritere de rigtige processer, når de rådgiver og hjælper virksomheder med at løfte kundeoplevelsen. Og efterspørgslen er stor.

ANALYSE Det er især den automotive branche, firmaet ag analytics har fået fat i, og branchen udgør i dag hele to tredjedele af virksomhedens omsætning.

Selskabet analyserer processerne i deres kunders virksomhed, og ud fra disse data giver de kunden redskaber, der hjælper til at løfte virksomheden. En tilgang der både giver øget kundetilfredshed og et større salg, forsikrer firmaet.

Ag analytics a/s, som blev grundlagt i 1996 under navnet Analysegruppen a/s, er netop kommet med rekordregnskab for året 2017. Bruttofortjenesten er på godt fem millioner kroner, og samtidig har der været en vækst fra 2016 regnskabet på 66 procent.

Transformationen fra analysegruppen a/s til ag analytics har ikke alene medført en stærkere positionering på det danske analyse-marked, det har også udløst ag analytics’ potentiale, oplyser en pressemeddelelse.

Deres metode, hvor de kombinerer analyse med tech og håndholder anbefalingerne helt ud i virksomhederne med workshops og reelle handlinger, har vist sig at ramme erhvervslivets efterspørgsel til værktøjer, der kan løfte kundeoplevelsen.

Målt og styret

- Der er ikke andre brancher, der er blevet målt, styret og benchmarket som den automotive gennem årtier. Det kan andre lære af, altså at kvalitetssikre serviceoplevelsen og måle, styre kundeprocesserne helt ned på personniveau via dashboard. Vi har været så heldige at bygge en branchestandard, fordi vi har været så tæt på den automotive branche. Men det er vigtigt at huske på, at alle brancher kan arbejde med at løfte kundeoplevelsen. En del af dagens resultat, som vi er meget stolte af, kommer faktisk af, at vi har fået en række nye B2B kunder, som ikke har noget med den automotive branche at gøre, men også har set et behov for at løfte kundeoplevelsen, siger direktør i ag analytics, Nicholas Malcolm.

Markant stigning i omsætning

Virksomheden tilskriver også det aktuelle resultat markedets fokus på adfærd og vaner.

Dansk erhvervsliv har fokus på, hvilken indflydelse adfærd og vaner i virksomheder har på kundeoplevelsen i dag - og i sidste ende regnskabet.

Ag analytics er et analysefirma, der ikke blot sender en rapport til kunderne med tal og fakta. De tager tal og fakta med ud i virksomhederne og hjælper virksomhederne til at benytte data til at skabe adfærdsændring rettet mod kundeoplevelsen, som automatisk afspejles i omsætningen.

Ændringer på gulvet

- Vi har over årene lært, at tal og alle de digitaliseringsmuligheder, vi har i dag, er rigtig godt og effektivt. Men hvis ikke vi tager dem ud af excel og gør vores findings og data til adfærdsændringer på gulvet, så er analyseresultaterne jo ikke meget værd for virksomhederne. Det er vores take på analysebranchen, og jeg er ret sikker på, at det blandt andet er den tilgang, der belønnes i dagens resultat, siger Nicholas Malcolm.

Ag analytics hjælper blandt andre VW, Skoda, Audi, Porsche, Peugeot, Citroën og John Deere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078