23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Udbyder lover frit lakvalg i system

Danske Tracelink vil gøre alt for at sikre, at lakerere kan handle på frit marked.

IT Tid er penge, men det er virkelig casen i branchen for autolakering. Især når man hele tiden skal sikre sig, at man får korrekt betaling for det arbejde, man lægger i at lakere alt fra en kofanger og til døre. Lidt forsimplet sagt er det svært at holde sig konkurrencedygtig uden et it-system, som holder snor i FORSI, Eurotax, arbejdstider, lagerbeholdning, timelønninger og alt det, som ligger hertil.

Virksomheden Tracelink, der ligger midt i bilbyen i Risskov ved Aarhus, har specialiseret sig i autolakerere og tilbyder i dag et online og mobilt system til booking, planlægning, styring af produktionen.

En af de største styrker ved systemet er dog især det, at lakfolket kan handle frit mellem de mærker, som er på markedet for lakering. Det fortæller Claus Bo Nielsen, som er en af to grundlæggere bag Tracelink.

- Vores system er ikke udviklet af en lakkæde eller en af de større udbydere af lak. Ikke at de systemer fejler noget, men typisk bliver man som autolakerer bundet op til at købe udvalgte mærker, som organisationen bag systemet er bundet op på rent kommercielt, fortæller Claus Bo Nielsen og tilføjer:

- Hos os vælger de frit. Lakererne skal ikke føle sig forpligtet til at vælge et bestemt mærke til en bestemt pris.

Samtidig kan systemet integreres med Eurotax, der giver lakererne udvidede muligheder for at prisberegne. Man kan også, hvis der er behov for det, lægge data om service og vedligeholdelse af sprøjtekabiner ind i Tracelink, hvilket blandt andet kan bruges proaktivt over for Arbejdstilsynet.

Kæde bed på
En af dem, som har et samarbejde med Tracelink, er Lakkæden Danmark, der i øjeblikket tæller 23 autolakerere rundt i Danmark. Blandt andet holdt folkene fra Tracelink oplæg på sidste generalforsamling hos Lakkæden Danmark.

- Vi ved, at konkurrencen er hård i branchen for autolakering. Rigtig meget handler selvfølgelig om effektivisering, men også om dokumentation. Det gælder både over for kunder og ikke mindst forsikringsselskaberne. Det mener jeg, vi har et seriøst og godt redskab til gennem vores system, siger Claus Bo Nielsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125