23948sdkhjf

TPMS-tester klarer også alt det andet

Dækværksteder og frie værksteder ser flere og flere hjul med TPMS-ventiler, der skal udbedres. En ny amerikansk alt i en-tester fås nu hos Cepelo.

AGENTUR Det er nu tre år siden, loven om obligatoriske dæktryk-målere på nye biler blev indført. En del af disse biler er så småt ved at finde ud på de frie værksteder, som dermed skal kunne håndtere TPMS-systemer. Leverandøren Cepelo i Aalborg har nu fået agenturet på den store internationale producent Autel fra USA, der ikke har været repræsenteret i Danmark før. En produktserie herfra er målrettet TPMS, og topmodellen er et alt i et-værktøj, som indehaver Peter Lorentzen venter sig meget af.

- Mange værksteder, især de mere traditionelle dækværksteder uden hidtidigt behov for testere, har en berøringsangst for TPMS. Men da batterilevetiden på sensorerne er 3-4 år, og fordi dæk skal skiftes her godt tre år efter lovkravet om TPMS, betyder det, at titusindvis af sensorer nu skal skiftes årligt, siger Peter Lorentzen.

Flot kundefeedback

Autel-produkterne blev præsenteret på Au2messen sidste efterår, og feedback fra kunderne har været god - at testerne rammer hovedet på sømmet i kraft af god kvalitet til prisen og funktionerne, fortæller Peter Lorentzen. Der findes tre i serien med TPMS-funktionalitet.

- Testerne er lette at arbejde med, og de dækker 98 procent af alle bilmodeller på markedet. Topmodellen kan både klare TPMS-ventilerne, fuld systemdiagnose, sletning af fejlkoder, nulstilling af bilen ved service, installation af anhængertræk og software-opdatering af bilen via batterilader med passthru og flashing. Det er vi den eneste leverandør, der kan levere, trods konkurrence med de øvrige store mærker på markedet, siger Peter Lorentzen. Han kører for tiden kraftig markedsføring af produkterne.

Autels MX-sensorer fås i 315 MHZ og 433 MHZ, og med mulighed for gummi eller metalventil.

Topmodellen TS608 er udformet som en gummiarmeret Android-enhed med trådløs kommunikation med bilens OBD-stik.

Firehjulet dæk-tipvogn
Cepelo har fået en helt speciel ergonomisk dæk-vogn på programmet, der kan spare medarbejdere for håndtering af op til to tons på en arbejdsdag.
Dækvognen har plads til otte hjul. Den kan køre lodret på to hjul eller vandret på fire hjul og læsses direkte på den vandrette flade – eventuelt fra hjulvaskeren, som den passer med i standardhøjde. (Se foto)
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109