23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Debat: Sådan rettes der i Autotaks

Forsikring & Pension svarer på indlæg fra Erik S. Rasmussen fra Dansk Bilbrancheråd om reparationstider.

REPLIK I Motor-magasinet den 2. februar 2018 fortæller direktør for Dansk Bilbrancheråd, Erik S. Rasmussen, hvordan reparationstiderne for Mazda er ændret i Autotaks-systemet.

For god ordens skyld vil jeg hermed godt præcisere, hvem der kan rette tidsgrundlaget i Autotaks.

Det er - og har altid været - bilfabrikkernes standardtider/litteratur, der ligger til grund for tidsberegningen af skader i Autotaks. Ingen andre end bilfabrikkerne kan ændre tidsgrundlaget.

Det er utroligt vigtigt for hele autoreparationsmarkedet, at Autotaks-tidsgrundlaget er neutralt, og at hverken forsikringssiden eller værkstedssiden ændrer i tidsgrundlaget.

Hvis det tolkes, at der er tider, der er fejlbehæftet, vil Forsikring & Pension naturligvis gerne være behjælpelig med at analysere problemstillingen. Ligesom vi gjorde for Mazda, vil vi også gerne hjælpe med evt. kontaktinformationer til den lokale bilimportør eller dennes repræsentant.



Hans Reymann-Carlsen, underdirektør hos Forsikring & Pension.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.169