23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ford trækker kendis-kortet med Watt

Jason Watts navn skal brande Ford og derfor være med til at øge salget af både de dyrere ST- og Vignale-modeller, men også den billigste Fiesta. Watt har netop præsenteret sin nye 656 hk’s kulfiber-raket, Ford GT.

BRANDING - Vi er stolte over at have netop Jason Watt som Ford-ambassadør.

Ordene er Janne Kämäräinens, Ford-Danmarks finske adm. direktør, der på formfuldendt engelsk byder velkommen til en række VIP-gæster - anledningen er, at der er Danmarks- og i øvrigt Skandinaviens-premiere på Den Blå Ovals supersportsvogn, Ford GT.

Mange og på mange måder forskellige ender mødes her ved den danske premiere: Ford vandt jo 24-timersløbet på Le Mans for første gang i 1966. Ford GT40 var født - Ford GT40 blev en legende. I anledning af 50-året for sejren genskabte amerikanerne en æra ved at bygge en nutidens version, nu med navnet Ford GT (uden "40".) Ford vandt så på Le Mans i 1966 - og nu er den tilsvarende gadebil så på vej ud til kunder; en af de første, der får sin er netop Jason Watt. Og den begivenhed er netop blevet fejret i det indre København.

Jason Watt har et helt bestemt mål med sin nye lyseblå baby: Watt vil først og fremmest bruge sin Gulf-bemalede GT til Sportscar Event, der er et hold af sportsvognsejere, som tre gange om året inviterer alle til at købe sig en tur i deres biler, typisk Lamborghini, Ferrari og Porsche - og nu med Jasons bil altså Ford. Pengene, der køres ind, doneres først og fremmest til Børnecancerfonden. Forud for hvert event, der køres på FDM Jyllands- og FDM Sjællandsringen samt på HC Andersen Lufthavnen nær Odense, køres et et særligt event udelukkende for børn indlagt på børnekræftafdelingerne i henholdsvis Aarhus, København og Odense.

Kører med kræftramte børn

Fords PR-ansvarlige, Lene Dahlquist, uddyber direktørens glæde over at Ford trækker kendiskortet:

- Vi er superglade for, at vi her i Danmark kan være de første i Skandinavien til at præsentere den nye GT. Og vi er superstolte over, at netop Jason Watt er en af de første overhovedet, der får en GT. Vi er specielt stolte, fordi han netop vil bruge den til Sportscar Event.

- Jason er jo en rigtigt god ambassadør for Ford-brandet; ambassadør for brandet og ikke for Ford-Danmark, idet der ikke er nogen økonomisk forbindelse mellem Jason og os. Jason viser jo det ypperste inden for motorsport - en bil, der kan vinde 24-timers løbet på Le Mans. Åh, ja, Le Mans; nu er det jo ikke alle, der kan få fingrene ned i dén kagedåse, men super, at Jason netop vil give syge børn en tur i sin (Le Mans-)bil og give dem chancen for at opleve de ypperste inden for sportsvogne.

Med Fords helt åbenlyse aftale med Jason Watt vil importøren sikre sig mod en sag, der ligner den forbrugerombudsmanden anlagde mod bilimportøren i slutningen af 2016. Den gang kørte Ford et såkaldt ambassadørkoncept sammen med bl.a. Timm Vladimir. Kagedyst-værten kørte i Ford og flashede sin bil og sig selv på bl.a. Instagram, dog uden at det efter forbrugermandens opfattelse var tilstrækkeligt tydeligt, at der var tale om reklame.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173