23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk forhandler får verdens første check-in-system til kundebiler

I lufthavne og biografer er man vant til standere med selvbetjening. Nu kommer lignende system til bilforhandlerne.

SELVGJORT Situationen er stort den samme hver dag hos landets bilforhandlere og værksteder. Kunderne strømmer ind, fordi de har en tid til enten at aflevere eller hente en bil. Der er kø, stressniveauet stiger og selv ikke lækre lounge-miljøer er nok til at give dem en god oplevelse.

Tjekvik - kort fortalt

Systemet Tjekvik er en selvbetjenings-løsning til, når bilejerne skal hente deres biler hos værksteder og forhandlere. Systemet håndterer det meste undtagen booking, der klares af forhandlerens DMS-udviklere. 

Systemet kan også håndtere den administrative del af en lejekontrakt, og den sendes til kunden på PDF. Tjekvik findes som mobilløsning eller som fysisk løsning hos bilhuse, der minder om check-in i en lufthavn. 

Udvikleren bag, Christian Mark, lover, at systemet giver mulighed for individuel branding og design, så evt. et CI-krav kan opretholdes. Samtidig udfører systemet en datavask af kundedata, og det ifferentierer mellem ejer/bruger og personen der kommer med bilen. I forlængelse af det har man mulighed for at opsætte Tjevik til kundetyper og opgavetyper. 

Lige nu arbejder firmaet på at udbrede systemet. Hertil arbejder Christian Mark sammen med flere udviklere på at kunne tilbyde mobil opstart af check-in på mobile enheder, eksempelvis en iPad. Samtidig vil man gerne udvide det nuværende lejebilsmodul og åbne op for betalingsmuligheder direkte på standeren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126