23948sdkhjf

Det var i juni at ...

Året der gik i autobranchen - Husker du, hvad vi skrev i Motor-magasinet?

"MICHELIN-SAGEN" FORTSATTE - dele af den danske dækbranche fremhævede det tydelige synspunkt, at kvalitetsdæk betaler sig. Altså at dækkenes kvalitet er mere afgørende end hvor meget mønster, der er tilbage.

DER VAR POLITISK DEBAT

OM leasing, hvor især Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti blæste til angreb mod den såkaldte leasingfinte.

VI DISKUTEREDE HVEM DER SKULLE TESTE de slidte dæk? "Michelin-sagen" fortsatte og spørgsmålet om, hvilken organisation, der i givet fald skulle teste brugte dæk rejses. Tyske ADAC blev nævnt som mulighed.

ELBILSALGET STOD FORTSAT omtrent bomstille. I juni måned konstateres det, at der de første uger af den foregående måned var solgt i alt syv elbiler i Danmark. Ja, syv.

GITTE SEEBERG TILTRÅDTE som ny direktør for interesseorganisationen AutoBranchen Danmark.

DIESELBILERNE SKULLE UD AF KØBENHAVN ! Københavns teknik- og miljøborgmester Morten Kabell (EL) foreslog, at dieselbiler skulle væk fra det byen

MANGE STYRELSER BLEV UDFLYTTET som led i regeringens plan - autobranchen tog vel imod, at Motorstyrelsen skulle flyttes til Aalborg.

WORLDSKILLS ! Sander Stengaard Kristensen repræsenterede Danmark ved verdensmesterskaberne i godt håndværk.

OK FØRTE AN - en optælling af landets servicestationer viser, at OK har fleste stationer, derefter Circle K, Uno-X og Shell.

SEMLER TILBØD ALLE kunder med biler nyere end fra 2008 at få monteret en simkort-enhed, der sikrer opkobling fra bilen til værkstedet.

FOLKEMØDET PÅ BORNHOLM i den grad også handlede om autobranchen.

DEN JAPANSKE VÆLTEPETER Toyota Hilux var tæt ved at vælte under et svensk bilblads test af bilens evne til at undvige. Toyota reagerede på kritikken og ændrerde bilens ESC-system, så bilen nu er sikrere.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094