23948sdkhjf

Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

OMDØMME Bilejere er generelt positive, når man spørger om deres seneste værkstedsbesøg. For at øge synligheden om værkstedernes arbejde, gør autobutler.dk det nu åbent for alle, at finde værksteder i en åben platform baseret på andre kunders bedømmelser.

Med over 60.000 konkrete bilejerbedømmelser kan alle nu læse om de enkelte værksteder, sorteret på baggrund af deres samlede bedømmelser.



- Vi har Danmarks mest omfattende base med bilejerbedømmelser, og mekanikerne får både positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det har derfor vist sig at være en ualmindelig god forretning for værkstederne at skilte med bedømmelserne, forklarer adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk.

Bilejerne kan kun bedømme et værksted, hvor deres bil har været til service eller reparation. De bliver spurgt via mails umiddelbart efter besøget for at sikre, at der er tale om reelle kundeoplevelser. Autobutler.dk håber at initiativet med åbne bedømmelser kan vise, at de fleste mekanikere gør et fantastisk arbejde for at sikre en høj kvalitet.

- Alle værksteder hos os har haft fremgang i tilstrømningen af online kunder - der er derfor et stort ønske om at kunne få feedback og bedømmelser fra kunderne. Andre bilejeres kommentarer er det bedste argument når du skal have fat i nye kunder, derfor er vi glade for at vi nu kan stille det værktøj til rådighed for flere, siger Legêne.

Får gode karakterer
Hidtil har der været en frygt for at online bedømmelser er en ladeport til at kritiske forbrugere ødelægger forretningens renommé, men tallene viser at det ikke er tilfældet.

Læs også: Autobutler opnår tysk hæder

Tværtimod. Når bilejerne bliver spurgt direkte giver hovedparten topkarakter, med en samlet gennemsnitskarakter blandt 60.000 bedømmelser på 4,6 ud af 5 mulige.

- Hidtil har mekanikere været underlagt det generelle omdømme, som hele branchen har. Med vores bedømmelsesværktøj flytter vi nu magten over i hænderne på det enkelte værksted, som tydeligt kan skilte med deres samlede kundevurdering, siger Christian Legêne.

Sådan virker bedømmelserne

Værkstedet får bilejernes tilbagemelding umiddelbart efter en reparation eller serviceopgave. I mail og sms bliver bilejeren opfordret til at give fra 1 til 5 stjerner hos værkstedet og skrive ekstra kommentarer. Samtidig kan mekanikerne nemt kommentere og gå i dialog med den pågældende bilejer. Bilejerne bliver bedt om selvstændigt at vurdere værkstedets fremtoning, beliggenhed, pris, arbejde, service og dialog.

Bedømmelserne bliver vist på nettet hvor bilejerne kan følge med.

Værkstedet kan vise bedømmelserne på deres eget website, på Facebook og også på fx værkstedets Google profil.

Alle bedømmelser skal være baseret på en autentisk købsoplevelse på værkstedet. Hvis der rejses tvivl om en anmeldelse, kan autobutler.dk kræve et bevis på købet af den kunde som har anmeldt værkstedet, for at sikre at der er foregået en reel transaktion mellem bilejeren og værkstedet.

Hvis værkstederne ikke holder sig over en gennemsnitsbedømmelse på 4 ophører samarbejdet med autobutler.dk.

 

Sådan får man bedre bedømmelser

Autobutler.dk har samlet sine bedste råd til hvordan man kan få bedre online bedømmelser:

 

  1. Få alle kunder til at give online bedømmelser

Opfordr alle kunder til at give en bedømmelse. Hos virksomheden autobutler.dk vil fire ud af fem bilejere give absolut topkarakter til værkstederne, hvis de bliver spurgt.

 

  1. Reagér med det samme!

Hvis du får kritik, så reager på den med det samme og gå i dialog med kunden. Du kommer ofte langt hvis du opfordrer kunden til at sætte lidt flere ord på, eller forklarer hvordan du synes sagen hænger sammen.

 

  1. Aktivér tilfredse kunder så de kan fortælle om oplevelsen

Fortæl dine kunder, at du håber de vil give dig en bedømmelse, når du alligevel møder dem i værkstedet.

 

  1. Reklamér for at kunderne kan bedømme dit værksted

Skriv på dine fakturaer, at kunderne kan bedømme værkstedet - evt. med direkte link til din værkstedsside.

 

  1. Del de gode bedømmelser

Del de gode anmeldelser med dine venner og bekendte på Facebook, og del dem også gerne på dit værksteds hjemmeside.

 

  1. Kig på andre virksomheders svar

Lad dig gerne inspirere fra andre virksomheders besvarelser, hvis du er i tvivl om hvordan du skal svare en positiv eller negativ anmeldelse.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

BMW-folk trækker uoriginale dele tilbage

Virksomheden Koed mener selv, at man går forrest, når BMW-værkstedskæden nu fjerner dele fra portalen Autoflex.

Bremsedele ændrer brand

Plus

Autotjek får forsikringskæmpe bag sig

Godt 100 bilhuse er i dag medlem af FTZ’s garantiordning, 100 % Autotjek, der får flere tryghedsforsikringer.

Strammere kontrol ved rustbeskyttelse

Nyt samarbejde skal styrke kvaliteten og tilliden på landets Pava-centre.

Plus

Kod biler med hjælpelinje

Diagnosticering er afgørende for frie værksteder, der vil kæmpe mod bil- producenterne og deres datamure. Det var tema på FTZ Fagmesse-stand.

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv

Min Fremtid
Motorsport skal på skoleskemaet

Der er et helt naturligt link mellem motorsport og mekanikerfaget. Derfor står et nyt projekt under ledelse af DASU på listen over initiativer, der kan være med til at få flere unge til at søge ind på autobranchens uddannelser

Plus

Styrelse lover kortere ventetid for veteranbiler

Tiderne for sagsbehandling skal skal ned fra syv til to uger.

Plus

Afstemning til awardshow eksploderet

Både transportministeren og skatteministeren deltager i årets Auto Awards branchebegivenhed.

Plus

Kalibreringssystemet der kan køre på alle testere

Elektro Partner indskærper vigtigheden af kamerakalibrering af nye biler på frie værksteder. Virksomheden har udviklet et universelt system, der i høj grad også eksporteres til andre markeder.

Plus

Nordjyske lærlinge fik en øjenåbner

Viggo og veteranbilruderne

Viggo Hansen fra DanGlas har kastet sig over noget nyt. Han sælger og isætter nu ruder i de gamle biler, der kørte rundt på gader og veje i 70’erne til 90’erne.

Min Fremtid
Biløkonom: Sådan gik jeg hele vejen til toppen

En uddannelse som biløkonom har bragt Mikkel Westergaard til tops i autobranchen

Plus 1

DF vil sætte gang i afgiftreform nu

Min Fremtid
Fællesskab forebygger frafald hos mekanikere

Rådgiver råber op

Plus

DTC-aftale forlænget trods uvished

Plus

Mobil kalibrering klapper i

Grossist vil effektivisere værkstedsdrift

Auto-G er klar med værkstedssystemet Gplan, som er lavet i samarbejde med Triscan. Fem basismoduler og syv i tillæg.

Bosch i Danmark fylder 100 år

En af de store fejrer en af de største fødselsdage.

Min Fremtid
- Vi leder efter unge med ’ild i øjnene’

Vil du i lære som salgstrainee? Så skal du ikke være ’pistolsælger’, men tålmodig, lyttende, hjælpsom og målrettet, siger salgsdirektør Henrik Brøchner Jensen

Plus

Sådan skiller du dig ud som værkstedsejer

I kampen mellem frie og mærkeværksteder er god ledelse og bedre forståelse for kunder og økonomi blevet nøgleord.

Den svenske autobranche festede løs til award show

Magnussen tager VM-point i tiende sejr til Hamilton

Det blev til to danske VM-point i det brasilianske grandprix, hvor Lewis Hamilton tog tiende sæsonsejr og Mercedes sikrede sig konstruktørmesterskabet.

Sindby fylder 100 år

Vejle-firma afslører nyt navn og logo på jubilæumsreception 16. november.

Kæde åbner nyt værksted i Holstebro

Plus

Krav mod forurening vil presse værkstederne

De professionelle skal tiltrækkes

Sæt rigtige for aircon og svejsegasser

Italienske dæk til den nordiske vinter

Ny luft til flade dæk

Vind en Ferrari - sådan da

Plus

Top 100
Det betyder begreberne

Plus

En stand smurt i olie

Stærkere end stål og let som en fjer

Plus

Masser af auto-el på messen

Prisbilligt koblingssæt til ældre biler

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vinteren kommer: Er dit værksted klar?

Automatiseringsbølgen ruller lige nu ind over e-handelen

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Startproblemer og manglende trækkraft på PSA 1.6 HDI?

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af olietåge og svejserøg hos J.E. Pedersen

Din logistik specialist i Danmark

Flere brandvarme leads fra biltorvet.dk

Dansk Procesventilation har færdiggjort anlæg til svejserøg, slibestøv og let olietåge

Automatiseringsbølgen ruller lige nu ind over e-handelen

Mercedes-Benz i Norge har valgt Omnicar SAM til taxaer, køreskoler og nyttekøretøjer

www.glasuritcampaign.com

Mezzanin giver 25 % mere lagerplads hos Jysk Firmatøj

MSW 73

Ejner Hessels valg af lagerautomat er igen faldet på ClassicMat™ – og det er vi glade for!

Boost din bilvask - og øg din indtjening med minimum 20%

Dansk Procesventilation har færdiggjort ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Nyt central lager i Eindhoven

www.glasuritcampaign.com

Sælger for 35 milliarder kroner biler i år

Elbiler er billigst: Slår benzinbil på faste udgifter

Nyhedsbrev fra SINDBY

Nye højtydende smeltelime til industrien

Kia fokuserer – Ceed er bedre end nogensinde

Markante ændringer i bilmarkedet og kundeadfærd truer danske bilforhandlere...

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning og filtrering af svejserø...

Send til en kollega

0.246