Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

OMDØMME Bilejere er generelt positive, når man spørger om deres seneste værkstedsbesøg. For at øge synligheden om værkstedernes arbejde, gør autobutler.dk det nu åbent for alle, at finde værksteder i en åben platform baseret på andre kunders bedømmelser.

Med over 60.000 konkrete bilejerbedømmelser kan alle nu læse om de enkelte værksteder, sorteret på baggrund af deres samlede bedømmelser.

- Vi har Danmarks mest omfattende base med bilejerbedømmelser, og mekanikerne får både positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det har derfor vist sig at være en ualmindelig god forretning for værkstederne at skilte med bedømmelserne, forklarer adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk.
Læs også: Regnskab: Autobutler er fortsat i minus


Bilejerne kan kun bedømme et værksted, hvor deres bil har været til service eller reparation. De bliver spurgt via mails umiddelbart efter besøget for at sikre, at der er tale om reelle kundeoplevelser. Autobutler.dk håber at initiativet med åbne bedømmelser kan vise, at de fleste mekanikere gør et fantastisk arbejde for at sikre en høj kvalitet.

Læs også: Danskerne vil på værksted døgnet rundt

- Alle værksteder hos os har haft fremgang i tilstrømningen af online kunder - der er derfor et stort ønske om at kunne få feedback og bedømmelser fra kunderne. Andre bilejeres kommentarer er det bedste argument når du skal have fat i nye kunder, derfor er vi glade for at vi nu kan stille det værktøj til rådighed for flere, siger Legêne.

Får gode karakterer
Hidtil har der været en frygt for at online bedømmelser er en ladeport til at kritiske forbrugere ødelægger forretningens renommé, men tallene viser at det ikke er tilfældet.

Tværtimod. Når bilejerne bliver spurgt direkte giver hovedparten topkarakter, med en samlet gennemsnitskarakter blandt 60.000 bedømmelser på 4,6 ud af 5 mulige.

- Hidtil har mekanikere været underlagt det generelle omdømme, som hele branchen har. Med vores bedømmelsesværktøj flytter vi nu magten over i hænderne på det enkelte værksted, som tydeligt kan skilte med deres samlede kundevurdering, siger Christian Legêne.

Sådan virker bedømmelserne

Værkstedet får bilejernes tilbagemelding umiddelbart efter en reparation eller serviceopgave. I mail og sms bliver bilejeren opfordret til at give fra 1 til 5 stjerner hos værkstedet og skrive ekstra kommentarer. Samtidig kan mekanikerne nemt kommentere og gå i dialog med den pågældende bilejer. Bilejerne bliver bedt om selvstændigt at vurdere værkstedets fremtoning, beliggenhed, pris, arbejde, service og dialog.

Bedømmelserne bliver vist på nettet hvor bilejerne kan følge med.

Værkstedet kan vise bedømmelserne på deres eget website, på Facebook og også på fx værkstedets Google profil.

Alle bedømmelser skal være baseret på en autentisk købsoplevelse på værkstedet. Hvis der rejses tvivl om en anmeldelse, kan autobutler.dk kræve et bevis på købet af den kunde som har anmeldt værkstedet, for at sikre at der er foregået en reel transaktion mellem bilejeren og værkstedet.

Hvis værkstederne ikke holder sig over en gennemsnitsbedømmelse på 4 ophører samarbejdet med autobutler.dk.

 

Sådan får man bedre bedømmelser

Autobutler.dk har samlet sine bedste råd til hvordan man kan få bedre online bedømmelser:

 

  1. Få alle kunder til at give online bedømmelser

Opfordr alle kunder til at give en bedømmelse. Hos virksomheden autobutler.dk vil fire ud af fem bilejere give absolut topkarakter til værkstederne, hvis de bliver spurgt.

 

  1. Reagér med det samme!

Hvis du får kritik, så reager på den med det samme og gå i dialog med kunden. Du kommer ofte langt hvis du opfordrer kunden til at sætte lidt flere ord på, eller forklarer hvordan du synes sagen hænger sammen.

 

  1. Aktivér tilfredse kunder så de kan fortælle om oplevelsen

Fortæl dine kunder, at du håber de vil give dig en bedømmelse, når du alligevel møder dem i værkstedet.

 

  1. Reklamér for at kunderne kan bedømme dit værksted

Skriv på dine fakturaer, at kunderne kan bedømme værkstedet - evt. med direkte link til din værkstedsside.

 

  1. Del de gode bedømmelser

Del de gode anmeldelser med dine venner og bekendte på Facebook, og del dem også gerne på dit værksteds hjemmeside.

 

  1. Kig på andre virksomheders svar

Lad dig gerne inspirere fra andre virksomheders besvarelser, hvis du er i tvivl om hvordan du skal svare en positiv eller negativ anmeldelse.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Video
Tøffe indgyder respekt

Autolakerer klar til superbiler

Dæk-producent uddeler gourmet-stjerner

Plus

Er bilbyen et 70’er-levn?

Der var store planer om en bilby i Randers - overdækket som var den lufthavnen i München og med indendørs offroad-bane. Nu er ideen imidlertid aflivet; der er en vingård på vej. Hvor efterlader sagen Randers-bilby i dag?

Plus

Dansk ’tire-taxi’ får offroad-egenskaber

Nyhedsbrev

Når værkstedsløft kræver ekstra overarme

Godt nok skal der muskler til eksempelvis at løfte en motorblok ud, men landsbrugsmaskiner hæver barren en tand.

Online Avis Arkiv
Plus 4

Kæde: Derfor gik vi efter danske lifte

Med stadig flere værkstedsafdelinger har Skorstensgaard brug for en løfte-leverandør, der er stabil og prisfornuftig.

Plus

Bil-jura: Afhjælpning skal ske inden for rimelig tid

Afhjælpning skaber tvivl på begge sider af et bilkøb. Så hvad siger købeloven?

Danskerne vil på værksted døgnet rundt

Næsten halvdelen af Autobutlers kunder besøger hjemmesiden efter kl. 16, viser undersøgelse blandt over 100.000 bilejere.

Plus

Fremtidens Mekaniker
Hvor mange lærlinge kører her?

Der er jo et helt naturligt link mellem motorsport og mekanikerfaget - og dermed de manglende lærlinge. Derfor står et nyt projekt under ledelse af DASU på listen over initiativer, der kan være med til at løse lærlingeproblemet.

Tandstænger fra Spanien

Plus

Konflikt mod grossist udskudt

Ny grossist i Rødovre

Landets nye autogrossist AD Danmark har samlet aktiviteterne og vil åbne fire til fem nye afdelinger.

Plus

Fremtidens Mekaniker
Værksteder kan blive snydt for lærlinge-bonus

Mindre virksomheder har flere lærlinge, end nye regler belønner dem for.

Plus

Snakker kunder om værksteder eller bilannoncer?

De ældre snakker om værksteder, de yngre om bilreklamer, viser ugens analyse fra Voxmeter.

Indretning vigtig for aircon-effektivitet

Ajour med alverdens autobranche

Plus 1

Debat: Autotaks halter

Plus 1

Debat: Sådan rettes der i Autotaks

L’EASY-milliardær køber halvdelen af Dinex

Udstødningsspecialisten Dinex A/S har indgået partnerskab med 3C GROUPS A/S. Målet er, at Dinex skal fordoble omsætningen til to milliarder kroner i 2020.

Fremtidens Mekaniker
Metal kårer årets bedste

Dansk Metal tog til Bornholm for at overraske ung mekanikerlærling.

Plus

Rullende indretning åbner i Aalborg

Sådan skærmes varebilen mod vinteren

For at opfylde Arbejdstilsynets indretningskrav kan det være en god idé at investere i kvalitetsbelysning, ligesom gode isoleringsløsninger beskytter både materialer mod fugt og kulde.

Plus

Et frit autoværksted der tør

PF Biler introducerer nyt servicekoncept og en omfattende markedsføringsstrategi på alle digitale kundeplatforme.

Automatgearet overhaler de manuelle

Plus

FTZ henter ny strategisk chef

Plus

Kritik: Bødestraf ved lærlinge-mangel for lille

Plus

Christiansborg freder bilforsikringerne

Plus 1

Konkurser i januar

Indkøb for sig og skader for sig

Plus

Rattet Rundt med motorsporten

Plus

Sådan er diesel- teknikken ændret

Kevin Magnussen dropper Danmark for at optimere karriere

Plus

Tillykke med nye reparationstider, Mazda

Lim baseret på hybridteknologi

Plus

Tvister om reklamationer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Polar Tools kampagne fra AD Danmark

Top 5 bilmodeller, der købes flest brugte reservedele til

Testkuffert Jaeger til 7 og 13 pol elsæt på personbiler

Lær at tage gode bilfotos - det sælger bedre

Fabrikskampagner fra 38 bilmærker

Renault Master, Opel Movano, Nissan NV400. Trin til biler med baksensor

Bilindretning til kampagnepriser 64414418

Alle biler skal til service!!!

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Canbus finder uden at skade kabler Canfinder

Fire nye sortimentskasser i programmet

Har du set vores 2018 katalog?

Sådan har vi altid gjort

Dansk Procesventilation har færdiggjort projekt med olietågeudsugning fra CNC-maskine

Digitalisering udfordrer gamle vaner

Ny medarbejder hos Rally Centeret.

DENIOS Systemcontainer

50.000 samtykker indsamlet

Volvo XC40 – Ikea på hjul

Varmekapper fra DENIOS

Bilbasen hyrer erfaren redaktør til journalistisk satsning

Honda Civic diesel – økologisk køreglæde

Hans Schourup A/S åbner salgsafdeling på Sjælland

Smartrep.info: Montageanvisninger og anvendelse af specialværktøj ved Gates...

Bilvask med FoamSensation

Send til en kollega

0.333