Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

OMDØMME Bilejere er generelt positive, når man spørger om deres seneste værkstedsbesøg. For at øge synligheden om værkstedernes arbejde, gør autobutler.dk det nu åbent for alle, at finde værksteder i en åben platform baseret på andre kunders bedømmelser.

Med over 60.000 konkrete bilejerbedømmelser kan alle nu læse om de enkelte værksteder, sorteret på baggrund af deres samlede bedømmelser.



- Vi har Danmarks mest omfattende base med bilejerbedømmelser, og mekanikerne får både positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det har derfor vist sig at være en ualmindelig god forretning for værkstederne at skilte med bedømmelserne, forklarer adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk.

Bilejerne kan kun bedømme et værksted, hvor deres bil har været til service eller reparation. De bliver spurgt via mails umiddelbart efter besøget for at sikre, at der er tale om reelle kundeoplevelser. Autobutler.dk håber at initiativet med åbne bedømmelser kan vise, at de fleste mekanikere gør et fantastisk arbejde for at sikre en høj kvalitet.

- Alle værksteder hos os har haft fremgang i tilstrømningen af online kunder - der er derfor et stort ønske om at kunne få feedback og bedømmelser fra kunderne. Andre bilejeres kommentarer er det bedste argument når du skal have fat i nye kunder, derfor er vi glade for at vi nu kan stille det værktøj til rådighed for flere, siger Legêne.

Får gode karakterer
Hidtil har der været en frygt for at online bedømmelser er en ladeport til at kritiske forbrugere ødelægger forretningens renommé, men tallene viser at det ikke er tilfældet.

Læs også: Digitale mekanikere som eksportvare

Tværtimod. Når bilejerne bliver spurgt direkte giver hovedparten topkarakter, med en samlet gennemsnitskarakter blandt 60.000 bedømmelser på 4,6 ud af 5 mulige.

- Hidtil har mekanikere været underlagt det generelle omdømme, som hele branchen har. Med vores bedømmelsesværktøj flytter vi nu magten over i hænderne på det enkelte værksted, som tydeligt kan skilte med deres samlede kundevurdering, siger Christian Legêne.

Sådan virker bedømmelserne

Værkstedet får bilejernes tilbagemelding umiddelbart efter en reparation eller serviceopgave. I mail og sms bliver bilejeren opfordret til at give fra 1 til 5 stjerner hos værkstedet og skrive ekstra kommentarer. Samtidig kan mekanikerne nemt kommentere og gå i dialog med den pågældende bilejer. Bilejerne bliver bedt om selvstændigt at vurdere værkstedets fremtoning, beliggenhed, pris, arbejde, service og dialog.

Bedømmelserne bliver vist på nettet hvor bilejerne kan følge med.

Værkstedet kan vise bedømmelserne på deres eget website, på Facebook og også på fx værkstedets Google profil.

Alle bedømmelser skal være baseret på en autentisk købsoplevelse på værkstedet. Hvis der rejses tvivl om en anmeldelse, kan autobutler.dk kræve et bevis på købet af den kunde som har anmeldt værkstedet, for at sikre at der er foregået en reel transaktion mellem bilejeren og værkstedet.

Hvis værkstederne ikke holder sig over en gennemsnitsbedømmelse på 4 ophører samarbejdet med autobutler.dk.

 

Sådan får man bedre bedømmelser

Autobutler.dk har samlet sine bedste råd til hvordan man kan få bedre online bedømmelser:

 

  1. Få alle kunder til at give online bedømmelser

Opfordr alle kunder til at give en bedømmelse. Hos virksomheden autobutler.dk vil fire ud af fem bilejere give absolut topkarakter til værkstederne, hvis de bliver spurgt.

 

  1. Reagér med det samme!

Hvis du får kritik, så reager på den med det samme og gå i dialog med kunden. Du kommer ofte langt hvis du opfordrer kunden til at sætte lidt flere ord på, eller forklarer hvordan du synes sagen hænger sammen.

 

  1. Aktivér tilfredse kunder så de kan fortælle om oplevelsen

Fortæl dine kunder, at du håber de vil give dig en bedømmelse, når du alligevel møder dem i værkstedet.

 

  1. Reklamér for at kunderne kan bedømme dit værksted

Skriv på dine fakturaer, at kunderne kan bedømme værkstedet - evt. med direkte link til din værkstedsside.

 

  1. Del de gode bedømmelser

Del de gode anmeldelser med dine venner og bekendte på Facebook, og del dem også gerne på dit værksteds hjemmeside.

 

  1. Kig på andre virksomheders svar

Lad dig gerne inspirere fra andre virksomheders besvarelser, hvis du er i tvivl om hvordan du skal svare en positiv eller negativ anmeldelse.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Hella fortsætter frasalg

Ny målemetode skruer op for CO2-aftrykket

CO2-udledningen for den gennemsnitlige nye personbil stiger på grund af ny måde at opgøre brændstofforbrug på.

Plus

Nimalift vil erobre Sverige

Dansk maskinleverandør har fået en vild start på det svenske marked.

Finsk dækproduktion skal 30 procent op

Deadline for at indstille til Auto Awards fredag

Indstillinger af værdige virksomheder og tiltag til autobranchens awardshow skal ske inden klokken 24.00 nu på fredag den 17. august.

Nyhedsbrev

Fernando Alonso stopper i Formel 1 efter sæsonen

Den dobbelte verdensmester Fernando Alonso dropper Formel 1 i næste sæson. Han har kørt Formel 1 siden 2001.

Online Avis Arkiv
Plus

Rustcentre skal på skolebænken

Pava vil i den kommende tid opdatere sine ansatte med kurser i de nyeste processer. Mersalg venter forude, vurderer firmaet.

De korte og vigtige fra udlandet

Danskerne vil have hybridbiler

Hybrid vinder frem på bekostning af diesel. Men der er store forskelle fra landsdel til landsdel.

Plus

Dinitrol trak det længste strå

Sydsjællandsk værkstedsmand har prøvet flere udbydere, men er startet på ny.

Plus

DTC-teknik under karrossen

De kalder dem Ford Mustang og Chevrolet Camaro; de hurtige biler i Danmarks kongeklasse. Men det er helt forkert. En DTC-racerbil er i realiteten udtænkt og bygget til amerikansk oval-racing.

Plus

BILTEST FOR PROFESSIONELLE: Alfa Stelvio

Hvad skal mekanikeren vide? Og hvad skal bilsælgeren viden om den italienske SUV? Motor-magasinet giver nogle af svarene.

Plus

"FTZ bliver stærkere"

Sven Kristensen, adm. direktør for FTZ Autodele & Værktøj A/S glæder sig over, at opkøbet giver adgang til større sortiment og flere kompetencer.

Plus

Spørgsmål om gigant-opkøb

Plus

FTZ og Inter-Team opkøbt for tre milliarder kroner

Spektakulær grossist-overtagelse blev en realitet lige før ferien.

1

LEDER: billige reservedele

Ugens leder i Motor-magasinet.

Plus

BILTEST FOR PROFESSIONELLE: VW Polo GTI

Hvad skal mekanikeren vide? Og hvad skal bilsælgeren viden om den hurtige Polo. Motor-magasinet giver nogle af svarene.

Plus

App skal lokke bilforhandlere til at vaske løs

Firmaet Washtec har bygget en ny platform, der på forhånd kan vise kø, give adgang til abonnementer og mobilt salg.

Hurtige noter om Motorsporten

Vi kører lige en hurtig runde med sømmet i bund.

Plus

NDI ansætter ny finansdirektør

Viborg og biler med hjertet

Biler og byen Viborg er både en levevej og en passion for Martin Pedersen, direktør og indehaver af JP Group koncernen i Viborg, som fylder 60 år den 5. august.

Plus

Skorstensgaard styrket mod nyt væksteventyr

2017 blev et rekordår for den frie værkstedskæde Skorstensgaard. En kædechef er ansat for at geare kæden i forventning om en fordobling af antal værksteder allerede i år.

Plus

Vilde biler i Odense fyrer den af

Weekenden byder på masser af hestekræfter, dækrøg og vilde bilskabninger og deres herrer under Auto Show Denmark.

Hjemmebanefavorit til hillclimb klar til hattrick

Ny ejer af autoværksted

Ekspansiv værkstedskæde åbnet i Egå

Vettel tager skylden for Ferrari-nedtur på Hockenheim

Plus

Sommermagasinet
En lakverden under pres

Haas-chef: Vi skal stoppe med at skade os selv

Plus 6

DEBAT: Dansen om den varme grød

Plus

Hurtigere saksedonkrafte rammer markedet

Ny lærlingeforening for værkstedernes små alfer

Kør gokart-ræs og vind den lokale håneret

Auto-G grossist køber op og udvider

Plus

Sommermagasinet
Mekanikere er supersælgere

Lift-mærke bliver komplet i Danmark

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Eftertragtet byttebils-funktion gratis for bilforhandlere

Tak for besøget på CHGP

Ny Faymonville multimax.

Nu også originale Volvo reservedele, direkte fra Tyskland.

Nyhedsbrev fra SINDBY

Vinderen – Volkswagen Amarok V6

Hvorfor skal værkstedet bruge Digital-Servicebook ?

Ekstra vandpumper – ny produktserie i vandpumpeprogrammet

Nu også originale Volvo reservedele, direkte fra Tyskland.

Skovens helt – Toyota Hilux

Japansk fremskridt – Nissan Navara

Fine fornemmelser – Mercedes X-Klasse

Derfor er SMVdanmark imod revisionspligt

Triscan kabelprogram: Vi øger, forbedrer og tester

Et værktøj for professionelle – Isuzu D-Max

Italiensk for begyndere – Fiat Fullback

Flere højtuddannede melder sig ind i a-kasser

Undgå svindel når du køber brugt firmabil

Trailer-kongen – Ford Ranger Wildtrak

De små virksomheder har rystet krisen af sig

Nyt in-house testudstyr til EGR ventiler

Efterspurgte kurser er nu åbnet - meld dig til nu

Virksomheder har potentiale til at spare tusindvis på telefonregninger

Danmarks største pickup-test

Flere med lav indkomst melder sig ud af a-kasser

Send til en kollega

0.238