Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

OMDØMME Bilejere er generelt positive, når man spørger om deres seneste værkstedsbesøg. For at øge synligheden om værkstedernes arbejde, gør autobutler.dk det nu åbent for alle, at finde værksteder i en åben platform baseret på andre kunders bedømmelser.

Med over 60.000 konkrete bilejerbedømmelser kan alle nu læse om de enkelte værksteder, sorteret på baggrund af deres samlede bedømmelser.



- Vi har Danmarks mest omfattende base med bilejerbedømmelser, og mekanikerne får både positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det har derfor vist sig at være en ualmindelig god forretning for værkstederne at skilte med bedømmelserne, forklarer adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk.

Bilejerne kan kun bedømme et værksted, hvor deres bil har været til service eller reparation. De bliver spurgt via mails umiddelbart efter besøget for at sikre, at der er tale om reelle kundeoplevelser. Autobutler.dk håber at initiativet med åbne bedømmelser kan vise, at de fleste mekanikere gør et fantastisk arbejde for at sikre en høj kvalitet.

- Alle værksteder hos os har haft fremgang i tilstrømningen af online kunder - der er derfor et stort ønske om at kunne få feedback og bedømmelser fra kunderne. Andre bilejeres kommentarer er det bedste argument når du skal have fat i nye kunder, derfor er vi glade for at vi nu kan stille det værktøj til rådighed for flere, siger Legêne.

Får gode karakterer
Hidtil har der været en frygt for at online bedømmelser er en ladeport til at kritiske forbrugere ødelægger forretningens renommé, men tallene viser at det ikke er tilfældet.

Læs også: Tilliden til værkstederne stiger

Tværtimod. Når bilejerne bliver spurgt direkte giver hovedparten topkarakter, med en samlet gennemsnitskarakter blandt 60.000 bedømmelser på 4,6 ud af 5 mulige.

- Hidtil har mekanikere været underlagt det generelle omdømme, som hele branchen har. Med vores bedømmelsesværktøj flytter vi nu magten over i hænderne på det enkelte værksted, som tydeligt kan skilte med deres samlede kundevurdering, siger Christian Legêne.

Sådan virker bedømmelserne

Værkstedet får bilejernes tilbagemelding umiddelbart efter en reparation eller serviceopgave. I mail og sms bliver bilejeren opfordret til at give fra 1 til 5 stjerner hos værkstedet og skrive ekstra kommentarer. Samtidig kan mekanikerne nemt kommentere og gå i dialog med den pågældende bilejer. Bilejerne bliver bedt om selvstændigt at vurdere værkstedets fremtoning, beliggenhed, pris, arbejde, service og dialog.

Bedømmelserne bliver vist på nettet hvor bilejerne kan følge med.

Værkstedet kan vise bedømmelserne på deres eget website, på Facebook og også på fx værkstedets Google profil.

Alle bedømmelser skal være baseret på en autentisk købsoplevelse på værkstedet. Hvis der rejses tvivl om en anmeldelse, kan autobutler.dk kræve et bevis på købet af den kunde som har anmeldt værkstedet, for at sikre at der er foregået en reel transaktion mellem bilejeren og værkstedet.

Hvis værkstederne ikke holder sig over en gennemsnitsbedømmelse på 4 ophører samarbejdet med autobutler.dk.

 

Sådan får man bedre bedømmelser

Autobutler.dk har samlet sine bedste råd til hvordan man kan få bedre online bedømmelser:

 

  1. Få alle kunder til at give online bedømmelser

Opfordr alle kunder til at give en bedømmelse. Hos virksomheden autobutler.dk vil fire ud af fem bilejere give absolut topkarakter til værkstederne, hvis de bliver spurgt.

 

  1. Reagér med det samme!

Hvis du får kritik, så reager på den med det samme og gå i dialog med kunden. Du kommer ofte langt hvis du opfordrer kunden til at sætte lidt flere ord på, eller forklarer hvordan du synes sagen hænger sammen.

 

  1. Aktivér tilfredse kunder så de kan fortælle om oplevelsen

Fortæl dine kunder, at du håber de vil give dig en bedømmelse, når du alligevel møder dem i værkstedet.

 

  1. Reklamér for at kunderne kan bedømme dit værksted

Skriv på dine fakturaer, at kunderne kan bedømme værkstedet - evt. med direkte link til din værkstedsside.

 

  1. Del de gode bedømmelser

Del de gode anmeldelser med dine venner og bekendte på Facebook, og del dem også gerne på dit værksteds hjemmeside.

 

  1. Kig på andre virksomheders svar

Lad dig gerne inspirere fra andre virksomheders besvarelser, hvis du er i tvivl om hvordan du skal svare en positiv eller negativ anmeldelse.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Oprør om synsregler - styrelse bløder op

Færdselsstyrelsen maner til ro og forstår godt branchekritik.

Plus

Autogigant: Sådan overlever udskældt brændstof

Plus

Selvlysende epoxy skal forhindre sygdomme

Plus

Udbyder har succes med skåne-behandling

Plus

Hybridteknik skal holde liv i diesel

Et 48-volt energisystem og et batteri skal hjælpe med til at give dieselmotorer hos Kia et pænere klimaaftryk.

Nyhedsbrev

Plus

Synsbranchen i oprør: Nye regler sejler og kan ikke indføres

It-systemerne sejler, og regelsættet fra Færdselsstyrelsen er ganske enkelt ikke gennemarbejdet, mener samlet synsbranche i Danmark.

Online Avis Arkiv
Plus

Danmarks største grossist sat til salg

Flere potentielle købere af FTZ og Nordic Forum, bekræfter ejeren. Svenske Mekonomen og amerikanske LKQ er blandt de mulige købere. Men endnu er intet afgjort.

Plus

Tæt på teknikken: Sådan skiftes gearolie korrekt

Når automatgear skal have ny olie, er der behov for grundig vejledning og onlinedata til at understøtte mekanikeren. Kom med Motor-magasinet til olieskifte i Hvidovre.

Plus

Stifter kalder frasalg fornuftigt

Plus

Nordic Forum til salg

Plus

30 år med KTS-testere fra Bosch

I 1988 blev den legendariske "Bosch-hammer" en del af dagligdagen med diagnosticering af styreenheder på værksteder.

Ny indehaver af Pava Center Nørresundby

33-årige Rasmus Nikolajsen tager over efter Jørn O. Kjær Sørensen, der giver undervogns-stafetten videre efter 40 år.

Plus

Automechanika for 25. gang

Verdens største autotekniske messe - denne gang inklusiv dæk-messe - fejrer jubilæum til september i Frankfurt.

Emissioner i centrum

De vigtigste nyheder fra udlandet

Ford-veteran stopper

Plus

RYGTE: FTZ sælges til Mekonomen

Nu mestrer de deres Automester-virksomhed

Plus

FTZ og Digitalservicebog indgår samarbejde

Plus

Udbredt ventil giver voldsom hovedpine

Det løber nok koldt ned ad ryggen på mange mekanikere, når snakken falder på EGR-ventiler hos Volkswagen-familien.

Nyt samarbejde om digital kvalitetskontrol

Rattet Rundt med motorsporten

Autoværksted fortryder valg af kæde

Give Dækcenter er flygtet fra AD Danmarks værkstedskæde Carspot til Hella Service Partner-kæden under FTZ.

Ny autogrossist fordobler omsætningen

AD Danmark udvider samhandel og åbner lager i Rødovre i næste uge.

Ballade om grossist-artikel

Plus

Danske Opel-forhandlere slipper for nedskæringer

Gigant skruer op for A/C

Nordjysk bilpleje opkøb

Plus 1

Erfaren kædechef hos CarPeople

Plus

Hjulskifte giver flere lakopgaver

Rattet Rundt med motorsporten

Plus

Guide: Undgå udbredte mekaniker-fejl ved servo

Magnussen: Hele bilens side var revet op

Plus

En lakforsegling beskytter investeringen

S: Nu vil vi forbyde dieselbiler

Plus

Bosal sælger produktion af anhængertræk

Se alle Medlemmernes egne nyheder

SIANET sliberondeller. Den seneste innovation inden for hulmønstre. 7900 & 7500 CER (keramiske korn)

Oliespecifikationer – læg puslespillet rigtigt!

HØJGLANSPOLERING af metaller. PREMIUM POLERING i tre nemme skridt, så blankt som et spejl.

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye produktionslinje

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Stor fynsk it-virksomhed tilbage i topform

BS 18 LTX BL I (602350660) Akku-bore-/skruemaskine 2x18V/5.5Ah LiHD

Dansk Procesventilation har færdiggjort endnu en olietågeløsning hos Lem Beslagfabrik

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX skrubskive.

Helt bimmelims over bimmer

80% længere levetid og 30% mere aggressivitet. PREMIUM*** LONGLIFE Z-MAX skrubskive.

PENTOSIN – unikke produkter er nu en del af FUCHS’ sortiment

Sidste frist for tilmelding til Biltorvets Årsdag

Guide: Hvordan vælger du den rigtige automatgearolie?

Husk at melde dig til Biltorvets Årsdag

Allround Sealing Spray

HPA C400 fra B.A. Maskinservice

FUCHS Smøreolieguide - Find den rigtige olie med vores olieguide

NYHED: Ny kølig produktgruppe hos FLEX1ONE

Fang kunder bedre: Biltorvet inviterer til Årsdag

FTZ indgår salgs- & samarbejdsaftale med Digital-servicebook.com

Har din virksomhed styr på miljøkravene?

[GDPR] Sådan sikrer du jeres fysiske dokumenter

Nu har FUCHS udvidet personbilssortimentet med TITAN SYN SN SAE 0W-20.

Køb brugt og kør gratis i to år

Send til en kollega

0.243