Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

OMDØMME Bilejere er generelt positive, når man spørger om deres seneste værkstedsbesøg. For at øge synligheden om værkstedernes arbejde, gør autobutler.dk det nu åbent for alle, at finde værksteder i en åben platform baseret på andre kunders bedømmelser.

Med over 60.000 konkrete bilejerbedømmelser kan alle nu læse om de enkelte værksteder, sorteret på baggrund af deres samlede bedømmelser.

- Vi har Danmarks mest omfattende base med bilejerbedømmelser, og mekanikerne får både positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det har derfor vist sig at være en ualmindelig god forretning for værkstederne at skilte med bedømmelserne, forklarer adm. dir. Christian Legêne fra autobutler.dk.
Læs også: Digital marketing-ekspert til værkstedsportal


Bilejerne kan kun bedømme et værksted, hvor deres bil har været til service eller reparation. De bliver spurgt via mails umiddelbart efter besøget for at sikre, at der er tale om reelle kundeoplevelser. Autobutler.dk håber at initiativet med åbne bedømmelser kan vise, at de fleste mekanikere gør et fantastisk arbejde for at sikre en høj kvalitet.

Læs også: Regnskab: Autobutler er fortsat i minus

- Alle værksteder hos os har haft fremgang i tilstrømningen af online kunder - der er derfor et stort ønske om at kunne få feedback og bedømmelser fra kunderne. Andre bilejeres kommentarer er det bedste argument når du skal have fat i nye kunder, derfor er vi glade for at vi nu kan stille det værktøj til rådighed for flere, siger Legêne.

Får gode karakterer
Hidtil har der været en frygt for at online bedømmelser er en ladeport til at kritiske forbrugere ødelægger forretningens renommé, men tallene viser at det ikke er tilfældet.

Tværtimod. Når bilejerne bliver spurgt direkte giver hovedparten topkarakter, med en samlet gennemsnitskarakter blandt 60.000 bedømmelser på 4,6 ud af 5 mulige.

- Hidtil har mekanikere været underlagt det generelle omdømme, som hele branchen har. Med vores bedømmelsesværktøj flytter vi nu magten over i hænderne på det enkelte værksted, som tydeligt kan skilte med deres samlede kundevurdering, siger Christian Legêne.

Sådan virker bedømmelserne

Værkstedet får bilejernes tilbagemelding umiddelbart efter en reparation eller serviceopgave. I mail og sms bliver bilejeren opfordret til at give fra 1 til 5 stjerner hos værkstedet og skrive ekstra kommentarer. Samtidig kan mekanikerne nemt kommentere og gå i dialog med den pågældende bilejer. Bilejerne bliver bedt om selvstændigt at vurdere værkstedets fremtoning, beliggenhed, pris, arbejde, service og dialog.

Bedømmelserne bliver vist på nettet hvor bilejerne kan følge med.

Værkstedet kan vise bedømmelserne på deres eget website, på Facebook og også på fx værkstedets Google profil.

Alle bedømmelser skal være baseret på en autentisk købsoplevelse på værkstedet. Hvis der rejses tvivl om en anmeldelse, kan autobutler.dk kræve et bevis på købet af den kunde som har anmeldt værkstedet, for at sikre at der er foregået en reel transaktion mellem bilejeren og værkstedet.

Hvis værkstederne ikke holder sig over en gennemsnitsbedømmelse på 4 ophører samarbejdet med autobutler.dk.

 

Sådan får man bedre bedømmelser

Autobutler.dk har samlet sine bedste råd til hvordan man kan få bedre online bedømmelser:

 

  1. Få alle kunder til at give online bedømmelser

Opfordr alle kunder til at give en bedømmelse. Hos virksomheden autobutler.dk vil fire ud af fem bilejere give absolut topkarakter til værkstederne, hvis de bliver spurgt.

 

  1. Reagér med det samme!

Hvis du får kritik, så reager på den med det samme og gå i dialog med kunden. Du kommer ofte langt hvis du opfordrer kunden til at sætte lidt flere ord på, eller forklarer hvordan du synes sagen hænger sammen.

 

  1. Aktivér tilfredse kunder så de kan fortælle om oplevelsen

Fortæl dine kunder, at du håber de vil give dig en bedømmelse, når du alligevel møder dem i værkstedet.

 

  1. Reklamér for at kunderne kan bedømme dit værksted

Skriv på dine fakturaer, at kunderne kan bedømme værkstedet - evt. med direkte link til din værkstedsside.

 

  1. Del de gode bedømmelser

Del de gode anmeldelser med dine venner og bekendte på Facebook, og del dem også gerne på dit værksteds hjemmeside.

 

  1. Kig på andre virksomheders svar

Lad dig gerne inspirere fra andre virksomheders besvarelser, hvis du er i tvivl om hvordan du skal svare en positiv eller negativ anmeldelse.



Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Fremtidens Autobranche
"Den anden verden" bliver enorm i værkstedsbranchen

Som det første sted i verden kan mekanikere afprøve Augmented Reality (AR) i Danmark. Ifølge kursusleder vil AR ændre fundamentalt på den måde, man fejlfinder og reparerer biler på i nær fremtiden.

Super grossist-opkøb

Plus

Fremtidens Autobranche
Auto-folket kan lige så godt vænne sig til AR

Augmented Reality har eksisteret i over ti år, men først nu er teknologien moden og dukker op flere og flere steder i autobranchen - både på værkstedsgulvet og i salgslokalet.

Friske svende er færdige på Fyn

Fremtidens Autobranche
Hackere truer de forbundne biler

Helle for et juleeventyr

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv
Plus

Der er opbakning til bøderus mod ulovlig tuning

Det bliver endnu dyrere at blive snuppet for ulovlig chiptuning efter første gang. Flertal for Enhedslistens stramninger, der forhøjer bøden til 30.000 kroner i værste tilfælde.

Danske vindere af auto it-projekt

CDK Globals danske afdeling vandt den årlige internationale udviklingskonkurrence Hackathon over et døgn med projektet Connected Workshop.

Plus

Fremtidens Autobranche
OBD-krigen rykker ind på markedet for autogrossister

Både grossister, importører og teleselskaber kæmper om adgangen til bilers OBD-stik.

Plus

"Ensartethed skal tages meget alvorligt"

Udstødningssystemer, katalysatorer og dieselpartikel-filtre skal have samme dokumenteret effekt, OEM eller ej.

Plus

Euro VI-systemer får det store skub nu

Tjek: Så stor må julegaven til svenden være

Få styr på skattereglerne for, hvad man må give medarbejderne i julegave uden at de bliver beskattet.

Fuld fart på Autospecialisten

Fra opstart af eget værksted til specialist med succes på kun to år på Aalborg-værksted.

Plus

Når garantien ikke dækker

Plus

Service-app skal udbredes som europæisk standard

Digitalservicebogs nye app til dokumentation af servicearbejde er en godkendt måde at registrere på i forhold til fabriksgarantier.

Racer-netværk på fynsk værksted

Nicolaj Møller Madsen har samlet trådene på faderens værksted, Særslev Auto i Søndersø.

Plus

Dansk autobranche får én med ’spanskrøret’

Spanske AS, der siden 1973 har sat sig hårdt på udvikling af emissionsteknologi, skruer op for indsatsen i Danmark.

Plus

Høje forventninger til værkstedet

Fire ud af fem danskere mener, at et ordentlig udført arbejde er at forvente fra deres bilmekaniker.

Plus

Lak-vejen frem et race i effektivitet og samarbejde

Indbudte forsikringstaksatorer på Lak & Knowhow-dagen fik indblik i lakbranchens udfordringer som underleverandør til karrosseribranchen.

Plus

Sådan sættes de rigtige flueben i lakarbejdet

Portal offentliggør online-bedømmelser

Autobutler.dk gør det muligt at søge i kundernes værkstedsbedømmelser på nettet.

Plus

Danske autofolk vinder fornem britisk miljøpris

Firmaet Amminex belønnes for virksomhedens udvikling af NOx-system til tung transport.

Plus

Lakerere kan ikke erstattes af robotter

Den tekniske udvikling og trends hos bilfabrikkerne er individuel lakering via robot-teknologi.

Produkt-aften med bland-selv tema

Ny boss i dækfirma

Bosal lukker afdeling i Aarhus

Tracker klar i Danmark

Karrosseri-jubilæum

Danskernes vinterdæk bliver sikrere - takket være ukendt ordning

1. advent: Kan du finde de rette medarbejdere?

Rattet Rundt med motorsporten

Autoplus i samarbejde med Digitalservicebog

København tættere på Formel 1

Plus

Kendt dækmand siger stop

Tryghed på tanken vægtes meget højt

Første messe for FTZ-topchef

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Topløs model svinger sig i top

Ny eksportauktion fra BCA Sverige pr. 11. december

DENIOS Bio. X - Industrielle rengøringsborde

Flyd med i Land Rover Discovery

Modstrøm reducerer fitnesscenters energiforbrug med 25 procent

Nederman julekampagne Friskluftslangerulle.. KUN 3.500,00 alt inkl.

Dansk service-app som europæisk standard

Find og vind - 2. søndag i advent

Små opsamlingskar fra DENIOS

En Kia til storbyen

Honesten og Poleringsskiver til skæreværktøj.

LEO Locative - sparer dig tid!

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af lodderøg og kemikalier hos Nordic Power Convert

Biltorvet ansætter gigant fra bilbranchen

Kvalitets røreværker til IBC’er fra DENIOS

REMIUM VALSER til poleringsmaskiner, til slibning af stål, rustfrit stål og ikke-jernholdigt metal.

JO Hydraulics A/S repræsenterer Filtrec i Danmark

Nyhedsbrev fra SINDBY

Hvordan kan jeg nemt spare på energien?

Vind en julekurv hver søndag

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye pro...

Rustfri og syrefast røreværk til tromler fra DENIOS

Luksus på landet - Isuzu D-Max Black Edition

Opbevaring, transport eller destruering af vandforurenende medier

AT Biler gør dækkene mobile

Send til en kollega

0.225