23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Platform til servicekontrakter får 23 millioner kroner

En større pose kapitalpenge skal gøre Omnicar international.

UDVIDELSE En række svenske investorer har valgt at skyde 23 millioner kroner i IT-selskabet OmniCar, der blev noteret på den svenske børs AktieTorget i juli. De nye investorer får tilsammen et ejerskab af selskabet på 15 procent for investeringen.

Omnicar står bag en platform til servicekontrakter, webshops og booking af værkstedsbesøg. Virksomheden har i forlængelse af sin børsnotering sat sig på en række store bilimportører i Sverige og Norge. Men med de nye penge skal virksomheden tænke større, forklarer Claus T. Hansen, adm. direktør.

- OmniCar vil nu bevæge sig fra at være et skandinavisk selskab til en virkelig international udbyder af innovative softwareløsninger til bilindustrien. Vi er blevet spurgt af forhandlere i Asien, Storbritannien, Tyskland og Østeuropa om at blive introduceret til vores IT-løsninger. Derfor er vi utrolig glade og stolte over, at vi har været i stand til at tiltrække så solid en investorkreds. Der er tale om nogle af Sveriges mest erfarne smallcap-investorer. Vi har nu de midler, der skal til, for at vi kan realisere de ambitiøse planer, vi har i forhold til OmniCars offensive vækststrategi, udtaler Claus T. Hansen i en pressemeddelelse.

Flere danske kunder
Siden er der også indgået aftaler med en række store bilforhandlere i Danmark. Blandt andet landets største bilforhandler, Bilernes Hus og Kjærsgaard Auto, som er en af de største forhandlere af Citroen og Nissan i Danmark.

- Vi kan se, at interessen for vores produkt er noget større, end vi havde håbet på. Derfor er vi foran budgetterne. Den nye kreds af investorer har med interesse fulgt os siden børsnoteringen, og min dialog med dem viser, at de har lige så store forventninger til fremtiden, som vi selv har, siger Claus T. Hansen.

Han forklarer, at OmniCars forretningsmodel baserer sig på faste kontrakter med de enkelte kunder. I forbindelse med regnskabet for tredje kvartal opjusterede OmniCar forventningerne til, hvor mange bilforhandlere selskabet forventer at få ind som kunder i 2017.

- Vi har rundet vores oprindelige målsætning om at få 100 forhandlere ind som kunder i 2017. Vores forventning er nu mindst 200 forhandlere i 2017. Optimismen bunder i den høje efterspørgsel og det faktum, at nogle af de meget store værkstedskæder har vist interesse for vores Service Agreement Manager, SAM, siger Claus T. Hansen.

henmo

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02