23948sdkhjf

Psst ... vi er her også

Japansk Hitachi vil meget tættere på eftermarkedet og mekanikere.

SPOTLIGHT Som underleverandør sker det ofte, at især et eller flere af de bilmærker, man leverer til, stjæler rampelyset. Men det vil japanske Hitachi gerne lave om, især når det handler om blandt andet højtrykspumper og luftsensorer. Det forklarede Patrick Freier, der er eksportmanager, forleden på FTZ-messen.

- Vi vil meget gerne tættere på mekanikere og værkstedfolk, især dem, der er mærkeuafhængige. Lige nu spørger mange, hvad vi har med eftermarkedet at gøre. Og mod god grund, fordi vi måske har været for usynlige. Men det skal der laves om på, fortalte Patrick Freier.

Hitachi har igennem de seneste godt tre år haft et samarbejde med FTZ. Dertil arbejder firmaet sammen med au2parts. Det var dog første gang, firmaet var på FTZ Fagmessen i Danmark, men Patrick Freier er vant til værksteds-messer i Polen, Rumænien, Tyskland og flere steder uden for Europa.

- Taler vi om OE-niveau, så har vi eksempelvis 40 procent af markedet for airflow-sensorer, men vi skal også fortælle, at det her kan lade sig gøre på det frie marked.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141