23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rigtig timing tager trykket

I stedet for at skifte dele blindt ud fra fejlkoder, bør man trykteste først, mener firmaet Pico.

AFSLØRING På firmaet Picos stand kunne man på en skærm se, hvordan cylinder to og tre på en Toyota Avensis opbyggede et alt for højt tryk på 4,5 bar ved at benytte et standard scop og et Pico WPS500X tryksæt, som firmaet naturligvis mener, at alle værksteder bør råde over - og som de tekniske skoler gerne investerer i.

Fordelen er, at biler, der - som denne Toyota Avensis - måske "skyder tilbage" i udstødningen ikke fejlagtigt får skiftet tændspole og indsprøjtningsdyser, fordi mekanikeren blot fulgte fejlkoden og ikke kunne sikre sig, via et tryk- og timingsæt til ventilerne, at en sammenfaldet katalysator var årsagen til motorproblemerne. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01