23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

VW vinder reklamepris

Dansk kampagne om far og søn og deres forhold til deres bil har vundet internationalt anerkendt reklamepris.

MARKEDSFØRING En utraditionel markedsføringskampagne fra danske Volkswagen har vakt international opmærksomhed og hæder. Det drejer sig om kampagnen Generationer, som primært har kørt på Facebook og YouTube.

Kampagnen har netop vundet Epica Awards i Berlin, hvor filmen blev tildelt guldmedalje i en af kongekategorierne "Film & Series".

- Vi har valgt en kampagne, der både skal øge loyaliteten og samtidig tiltrække nye kunder. Og vi har som få mærker herhjemme et stærkt historisk fundament, hvor flere generationer har et forhold til Volkswagen, siger marketingchef hos Volkswagen Michael Stein og fortsætter:

- Vores ambition med filmen var at betone, at Volkswagen er mere end teknik og mere end bare en bil. Vi var selvfølgelig spændte på, om vi kunne få folk til at se en seks minutter lang kortfilm med en Boble fra 1979 i hovedrollen.

Et års forberedelse
Men det er i høj grad lykkes, konstaterer Michael Stein. Filmen er set af over 1,2 millioner mennesker og på Facebook er filmen delt næsten 800 gange delt filmen og 400 har kommenteret den, mens over 3000 har liket. Desuden er kampagnen blev omtalt i adskillige internationale markedsføringsmedier og er tilmed udnævnt som værende pick of the week i de førende tidsskrift AdWeek

Michael Stein oplyser, at kampagnen har været omkring et år undervejs, og at den vil fortsætte sit liv - både på sociale medier og på det mikrosite, Volkswagen har opbygget omkring kampagnen.

- Det gode ved disse internetkampagner er, at de kan blive ved med at leve deres eget liv. Og filmen om generationerne tror jeg kommer til at leve et langt og godt liv, spår marketingchefen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|