23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fire nye afdelinger med partikelfilter-rens

Nordjysk Diesel Elektro/Ketner placerer dyre rensemaskiner hos fire nye partnerværksteder placeret strategisk i forhold til at vinde nye markedsandele.

STRATEGI Ketner Partikelfilterservice er det nye navn til en landsdækkende værkstedskæde under Nordjysk Diesel Elektro, der udvider til ni centre med fire nye samarbejdsværksteder fra januar hos Gelsted Bilcenter og Flint Auto og Elektro på Sjælland, Byrgelsen Auto i Odense og et endnu ikke fastsat sted i Sønderjylland.

Indehaver af Nordjysk Diesel Elektro/Ketner, Torben Hansen, ser frem til at blive landsdækkende, og er desuden blevet landsforhandler af de italienske rensemaskiner.

- Med vores nye strategiske tiltag kan vi yde en service helt tæt på vores kunder, som ingen andre kan. Vores opgradering har allerede medført, at flere store og landsdækkende aktører med køretøjer er på vej som kunder. Især erhvervskunder sparer tid og penge ved at kunne indlevere filtre lokalt til rensning i stedet for at måtte vente seks timer på transport, og derfor måske vælge at købe nye filtre i stedet for rensning - et busfirma i Aalborg har valgt at lægge en stor ordre og bruge os for at spare at have ombytningsfiltre på lager, fortæller Torben Hansen.

Vil være markedsledende

Det tager en time at rense små partikelfiltre, tre timer for de større på cirka en meters længde til lastbiler, busser og traktorer.

- Vi vil være markedsledende på partikelfilterrens og vinder desuden kunder med flere afdelinger på, at de kun får en faktura ét sted fra, via Ketner Partikelfilter Service, uanset afdeling. I dag er hastighed et langt større kundekrav end tidligere, og i Danmark er kunderne vant til at kunne få fikset tingene langt hurtigere end i udlandet, siger Torben Hansen.

Frygter ikke elbilerne

Han er ikke nervøs for at investere i fire maskiner til 350.000 kroner stykket, eksklusive moms, i en tid, hvor elbilerne ser ud til at ville udkonkurrere dieselbiler.

- Jeg er tilfreds, når det ser ud til, at vi de næste 10 år kan rense partikelfiltre på små og store dieselkøretøjer, og måske også snart benzinbiler. Selv hybridbiler kører med filtre, siger Torben Hansen. Han fortæller, at der ikke bliver tale om nyansættelser med tiltaget i første omgang. Men måske på sigt, alt efter kundeaftaler og arbejdsmængde.

FTZ-aftale rykker

NED/Ketner har renset filtre i 10 år og sidder godt på markedet, på trods af nye spillere. Afdelingen i Hedehusene har overhalet den oprindelige i Aalborg, og den nye i Odense fra 2016 trækker nye lokale kunder. En et år gammel aftale med FTZ har allerede øget omsætningen med 20 procent i NED/Ketner det seneste kvartal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|