FAGTRÆF Når FTZ slår dørene op til dette års fagmesse, er hallerne i Odense Congress Center igen fyldt til bristepunktet. Hver kvadratmeter er udnyttet til det yderste til glæde og gavn for gæsterne.
- Vi sætter hvert år en høj standard for nyheder og innovation som en vigtig del af fagmessen. Selvfølgelig er her også gode tilbud, men det er lige så vigtigt for os, at vi kan vise autobranchens muligheder i dag og give vores bud på, hvor den bevæger sig hen i morgen, siger Jeanette Møller Hindsgavl, der er marketingkoordinator hos FTZ og projektleder på fagmessen.
Helt i egne hænder
Teamet bag messen er marketingsafdelingen hos FTZ, der ved egne kræfter lægger grundstenene til messen og bygger denne op selv. Der er ikke et eksternt eventbureau til at tilrettelægge og afvikle. Til gengæld arbejder marketingafdelingen tæt sammen med Odense Congress Center, hvor fagmessen bliver afholdt.
- Når vi selv støber fundamentet, kan vi også bedre tilpasse alt til de ønsker og behov, som markedet efterspørger. I relation til udstillerne kan vi også reagere hurtigt. Det er ikke uhørt, at vi kommer op på syv halplaner til godkendelse inden den endelig fordeling og placering af standene er godkendt, afslører Jeanette Møller Hindsgavl, der fremhæver flere fordele ved den tætte interne styring.
- Gennem de mange års arbejde med fagmesse har vi også fået opbygget en meget stærk database af viden og erfaringer samt et stærkt messeteam, tilføjer hun.
Stigende interesse
Ifølge fagmessens projektleder emmer hele fagmessen af den ånd, der eksisterer i alle FTZ’ funktioner fra centrallageret til administrationen og ud i de enkelte afdelinger. FTZ står stærkt sammen om fagmessen, og det gør leverandørerne også. Fra udstillerne er der generelt en stigende interesse for fagmessen, hvor flere og flere fra år til år kontakter FTZ om mulighederne for deltagelse.
- Vi har nået grænsen for, hvor mange udstillere, vi kan pakke sammen, så til næste år skal vi tænke kreativt og i nye baner. Vores leverandører bidrager også stærkt til at skabe optimale og spændende rammer, og deres stande bliver tiltagende større og mere komplekse i udseendet, forklarer Jeanette Møller Hindsgavl.
Høje forventninger
Det overordnede mål med fagmessen er at have fokus på kundernes og autobranchens fremtid. Det sker ved at præsentere de nyeste produkter og tiltag. Og det sker især i dialogen på tværs.
- Vores kunder og leverandører har mulighed for at komme i direkte og tæt dialog i forhold til de behov, fremtiden bringer, og de ønsker kunderne har. Vi skaber rammerne for det og sætter den rigtige stemning. På fagmessen er der rig mulighed for at finde alt, hvad et autoværksted søger, lover Jeanette Møller Hindsgavl.
Sammen med hele marketingteamet og de mange samarbejdspartnere ser hun frem til to hektiske dage i autobranchens tegn. Forberedelserne og ambitionen om et højt niveau har skabt store forventninger. FTZ og leverandørerne er klar til at indfri dem på fagmessen.
FTZ Fagmessen når nye højder
For 15. år i træk slår FTZ dørene op til sin egen fagmesse, der er autobranchens største i Skandinavien. Det sker i Odense Congress Center, og FTZ tilbyder kørsel til og fra fagmessen. Det er værd at tage turen, for i år når fagmessen nye højder, lover FTZ.