INDSIGT Man skal helst ikke være overfølsom overfor farven gul, hvis man lægger vejen forbi Dometic WAECO’s stand i forbindelse med årets FTZ Fagmesse i Odense. Der er nemlig gul på palletten. En skrigende gul Lamborghini fører an som blikfang, og kommer man tættere på, vil man se, at også flere af Dometics WAECO’s fuldautomatiske fyldestationer er klædt i gult.
Gul er nemlig farven på netto-priser, betoner Martin Lykkegaard, Key account manager, Dometic WAECO.
- Gul er indbegrebet af det hurtige slagtilbud, hvor du køber en vare til en pris, som her og nu lyder yderst fordelagtigt. Ved at køre et gult netto-tema håber vi, at folk har lyst til komme hen og høre, hvad vi kan fortælle om priser, effektivitet og langtidsholdbare løsninger.
Øje for indtjening
Martin Lykkegaard peger på den serie af fuldautomatiske fyldestationer fra Dometic WAECO, som han klart vedstår ikke lever op til netto-tanken om et billigt slagtilbud. På den lange bane forholder det sig dog noget anderledes, påpeger han.
- I modsætning til en typisk maskine til netto-pris, så følger der både levering, sporstoffer, olie og et kursus med i vores løsninger. Vi vil gerne, at man får det optimale udbytte ud af maskinen, og derfor hjælper vi også vores gæster med at se sammenhængen mellem den hurtige nettopris og den langsigtede forretningsmodel for klimaværkstedet, siger Martin Lykkegaard, der samtidig mener, at nutidens mekanikere på klimaværkstedet mere end nogensinde har fået øjnene op for indtjeningspotentialet i fuldautomatiske fyldestationer.
- Vi oplever klart en tendens i retning af, at det ikke er prisen på maskinen, som er det altafgørende, når værkstedet køber nye maskiner. Det er alt det, der følger med maskinen, og det bidrag den leverer til værkstedets samlede indtjening, siger Martin Lykkegaard.
Dometic er i Netto-humør på messestanden
Under årets store fagmesse i Odense lokker Dometic Waeco gæsterne med gule netto-farver. Men netto-temaet er først og fremmest ment som et opråb om at tænke sig om, inden man køber ny fyldestation.