SALG - AMG står jo for ultimativ køreglæde og performance, og med den fantastiske historie, mærket har inden for motorsport, er det en vigtig del af Mercedes-familien forklarer, siger presse- og kommunikationschef for Mercedes-Benz i Danmark, David Engstrøm.
139 solgt i år
- Det er klart, at AMG-modellerne ikke topper de interne salgslister, men når det så er sagt, så har vi faktisk allerede solgt 31 procent flere AMG-modeller i år sammenlignet med sidste år. Og det er på trods af, at året jo som bekendt ikke er slut endnu. Eksempelvis er hele 15 procent af alle solgte C-Klasse cabriolet i år fra Mercedes-AMG, hvilket er virkelig imponerende, siger David Engstrøm.
I faktiske tal blev der i 2016 solgt 106 AMG’er i Danmark, mens der til dags doto allerde er solgt 139, oplyser David Engstrøm.
Jo, der er også salg i AMG
Branding, ja. Men der er også faktisk salg i de hurtigste modeller med de tre bogstaver - i år plus 31 procent.