STØJ Når det kommer handler om at tage farten af biler, har stort set alle biler de sidste mange årtier på vejen brugt den samme teknologi: En bremseskive monteret på akslen med kalibre, som dermed trykker højfriktionselementer på diskens overflade og sænker dens rotation.
Det er en gennemprøvet formel, en som bilproducenterne overtog fra luftfa...
Teknik til elbiler skal reducere dækstøj
Continental skubber på for at udvikle stadig flere komponenter til el- og hybridbiler. Det er også godt mod dækstøj.
3
Billeder
Konstruktionen i sin helhed. Fra venstre er det: Dækket, fælgringen, Continentals nye stjernekonstruktion, bremseskiven, bremsekaliberen og i sidste instans akslen til regenerering. (Foto: Continental)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer