23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Yokohoma-afdeling fejrer jubilæum

Den danske afdeling af Yokohama har tyvstartet fejringen af 100 året for den japanske producent.

DÆKJUBILÆUM Den japanske dækproducent Yokohama lader for alvor op til sit 100-års jubilæum, der præcist markeres den 13. oktober. Den danske historie er dog knap så gammel.

Her starter fortællingen for ca. 50 år siden. Man skal dog helt frem til 1990, hvor det selskab, der i dag kendes som Yokohama Danmark, bliver grundlagt. I dag er det 100 procent koncernejet.

Virksomheden har base i Hvidovre i Københavns udkant, og herfra distribueres dæk til hele landet fra eget lager. Det danske selskab betjener desuden kunder på Færøerne, i Island og Litauen. Yokohama er særligt kendt for sporty dæk og dæk til motorsporten, men i dag består størstedelen af salget faktisk af dæk til den brede del af køretøjsbestanden, herunder også dæk til 4x4, varebiler, lastbiler og industrien.

Styrket efter opkøb
Yokohama er i fortsat god udvikling både internationalt og i Danmark, og med købet af ATG/Alliance i 2016 bevæger man sig nu endnu stærkere ind i industrisegmentet på det globale marked.

- Et 100 års jubilæum går ikke ubemærket hen, så vi har allerede fejret det lokalt med vores medarbejdere fortæller Kenneth Saust, direktør hos Yokohama Danmark og supplerer:

- Men også globalt vil jubilæet blive markeret. Det vil ske på dagen med en større begivenhed i Tokyo, siger Kenneth Saust, der siden 2009 har været leder af det danske selskab.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web04