23948sdkhjf

Leder: Nu er det nu!

Motor-magasinets chefredaktør forlanger politisk handling nu - ikke i weekenden, men i dag fredag.

NU GÅR DEN IKKE LÆNGERE. En voksen må stille sig frem og få et forlig om de nye registreringsregler på plads. Ikke "om et par uger", ikke "hurtigt," som de involverede politikere har lovet denne uge - nej nu, i dag, inden weekenden. Kom nu!

DET ER UACCEPTABELT og uansvarligt, at en hel branche er gået i stå, som helt i stå, fordi politikere i regeringen og i dets støtteparti skal drille hinanden i et evindeligt politisk spil. En hel branche lægges død i en periode udelukkende på grund af en politisk styrkeprøve mellem regeringen og DF - det er ikke kønt. Og husk på, at det ikke blot er bilimportører og forhandlere, der rammes, det er en helt branche i alle led, der lige nu ligger underdrejet.

HVOR SLEMT DET STÅR TIL understreges af de faktiske salgstal for de seneste uger, vi fremlægger i en artikel inde i avisen. Salget er halveret, og husk på, at mange af de handler, der rent faktisk har fundet sted de seneste uger, er indgået inden, forhandlingerne gik i stå. Og dertil kommer så en konsekvens for hele Danmark; lige nu fosser pengene ud af statskassen i den forstand, at millionerne fra registreringsafgiften på nye biler ikke kommer ind.

HVILKET AFGIFTSSYSTEM BØR politikerne, under ledelse af den voksne, så vælge? Jeg træder op på den høje stol og siger på Moder Jords vegne, at biler med lav forurening skal favoriseres. Og i sikkerhedens navn; det samme skal biler med basalt sikre køreegenskaber og med avancerede førerassistenter - det er automatisk nødbremse og især adaptiv fartkontrol, to systemer, der beviseligt sænker antallet af uheld og ulykker.

I ØVRIGT STÅR DET hverken skrevet i Grundloven eller er ristet på Jellingestenen, at der skal være en høj beskatning på biler i Danmark.

Gas geben!

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125