DIGITALT Det er blot halvandet år siden, danske OmniCar blev stiftet, og nu har virksomheden netop indgået en aftale med 55 Mercedes-Benz-forhandlere i Norge, som har valgt den danske softwareløsning SAM (service agreement manager) som deres primære løsning i håndtering og salg af serviceaftaler. Dermed kan forhandlernes serviceaftaler med bilkøberne håndteres fuldstændig digitalt.
- Med SAM kan Mercedes-Benz-forhandlerne se frem til at konvertere hele deres proces med salg og håndtering af serviceaftaler til en web-baseret og papirløs-løsning, og dermed undgå tunge, analoge arbejdsgange, forklarer CEO hos OmniCars Claus T. Hansen og fortsætter:
- Vores softwareløsning er ved at blive et velkendt produkt inden for autobranchen, og det er ikke mindst på den baggrund, at Mercedes-Benz har besluttet at implementere SAM. Mercedes-Benz har, som en af de største bilimportører i Norge, en ambitiøs digital vækststrategi, og derfor er vi stolte over, at 55 Mercedes-Benz-forhandlere har valgt OmniCar som samarbejdspartner ind i deres digitale rejse.
Med aftalen tror OmniCar, at virksomheden når at implementere sin software-løsning hos flere end 100 forhandlere, som ellers var målet i 2017, som meddelt i halvårsregnskabet.
Dansk software-aftale indgået i Norge
Omnicar forventer at nå over sit mål for i år med stor Mercedes-aftale.