23948sdkhjf

Vejhjælp med ny struktur

Ny struktur hos SOS Dansk Autohjælp skal sikre bedre og hurtigere hjælp til nødstedte bilister, topuddannede reddere og det mest moderne udstyr.

VEJHJÆLP SOS Dansk Autohjælp er klar til at udrulle en ny struktur for vejhjælpsorganisationen i Danmark med effekt fra 1. august.

- Vi har landets højeste kundetilfredshed inden for autohjælp, og vi er netop blevet kåret som det bedste vejhjælpsabonnement af forbrugerrådet TÆNK - men vi er overbevist om, at vi kan blive endnu bedre. Derfor etablerer vi en mere effektiv struktur, der gør det muligt for os både at assistere hurtigere - og samtidig udrulle nye services, siger Jan Bøjstrup Christensen, direktør for SOS Dansk Autohjælp.

Fra 1. august skal aktiviteterne styres fra seks distriktsstationer, som er placeret i Køge, Odense, Kolding, Herning, Aarhus og Aalborg. Hver distriktsstation får en række tilknyttede stationer. I alt kommer netværket til at bestå af 32 stationer, der tilsammen dækker hele landet.

Marked i forandring
Dansk Autohjælp er i sin tid stiftet som et nationalt samarbejde mellem en række selvstændigt ejede redningsstationer. I 2012 blev Dansk Autohjælp overtaget af SOS International.

I årene derefter er konkurrencen i markedet for autohjælp steget markant og er samtidig under hastig forvandling; hvor autohjælp tidligere overvejende blev solgt i abonnement til private kunder, går udviklingen nu i retning af, at forsikringsselskaber og bilimportører i stigende grad tilbyder vejhjælp som en del af deres ydelse.

Nye biler bliver stadig mere driftssikre og har sjældnere behov for vejhjælp. Samtidig bliver bilerne mere avancerede, så det ofte kræver ekspertise og specialudstyr at håndtere vejhjælpen. Og hvert selskab har særlige ønsker til, hvad det er for en service, præcist deres kunder skal modtage.

- Hvis vi skal fastholde vores position med den højeste kundetilfredshed, kræver det endnu bedre service. Og med den nye struktur kan vi køre mere effektivt end tidligere. Vi er ikke længere bundet af, at stationerne har eneret til deres egne distrikter, så fremover kan nærmeste ledige bil løse opgaven. Vi kommer altså til at køre væsentligt færre kilometer med tomme biler, og det er godt både for økonomien og for miljøet. Samtidig vil kunderne opleve, at vi når endnu hurtigere frem til dem, forklarer Jan Bøjstrup Christensen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11