23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

En samlerbil de fleste elsker

Siger man MX-5 til biltosser, er der på en eller anden måde en fællesforståelse for, at man har fat i noget historisk.

TEST Mazda kører for tiden en række tilbud på privatleasing, der gør, at man i relativ forstand har lettere end nogensinde før ved at komme bag rattet af en Mazda MX-5. Den ikoniske bilklasse fra den japanske bilproducent kan med en månedlig ydelse på 4000 kroner og en udbetaling på 15.000 kroner blive daily driver.

Men her stopper vi lige. For med Mazda MX-5 er det som om, at bilmodellen egner sig langt bedre til et bilkøb end en leasingkontrakt. Som nogle læsere måske ved eller har lagt mærke til, så hilser MX-5-ejere som udgangspunkt på hinanden, når de krydser veje. Det sker selvfølgelig uafhængigt af finansieringen af den pågældende bil, men mit indtryk er, at man køber en MX-5, fordi man er samler, og fordi man også ved et køb når temmelig langt i forhold til køreegenskaber, design, historie, omdømme, forbrug og kvalitetsindtryk. Vi taler under 400.000 kroner. Og samtidig har man råderum og plads til at beholde bilen i en del år. Lad mig uddybe.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156