ONLINE En kraftig tilgang af kunder var medvirkende til at Autobutler i 2016 gik ud med et lille plus på den danske del af markedspladsen. Årsregnskabet viste, at bruttomarginen voksede fra minus 6 millioner kroner til et plus på 3,8 millioner kroner, mens underskuddet skrumpede fra 22 millioner kroner til 12.4 millioner kroner. Med en veludrustet pengetank på 71,7 millioner kroner forventer online-portalen, at der kommer endnu mere fart på i de kommende år hvor portalen investerer stort i at udvikle flere digitale værktøjer og produkter til værkstederne.
- Som dotcom-virksomhed er vi nødt til at investere hver en krone, der kommer ind. Derfor har vi da også budgetteret med et underskud, siger selskabets pr-chef Jan Sturm til Motor-magasinet.
Regnskab: Autobutler er fortsat i minus
Vækst hos online-portalen gav flere kunder til værkstederne, som kom ud af 2016 med et minus på 12,4 millioner kroner.