23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mere plads til at skrue i herlige bil-klenodier

Strøjer Samlingen har udvidet værkstedet, så mekaniker Peter Olesen bedre kan servicere de mange udstillingsbiler.
UDBYGNING

En Ferrari 250 SWB Short Wheel Base er på liften for at blive serviceret og få renoveret calipre, da Motor-magasinet besøger Strøjer Samlingens nu ottedoblede værksted i areal fra 50 til 400 kvadratmeter med en ekstra Stenhøjlift og udsugning via au2parts.

Mekaniker Peter Olesen har sat vedligeholdelsen i system, så alle de cirka 100 veteran- og nyere superbiler i den private samling kommer omkring værkstedet hvert andet år. For bremser og karburatorer falder sammen, når bilerne for det meste står ubrugt hen. Især etanol i benzinen bundfælder sig, så nu skal alle biler køre på racerbenzin med blyerstatning fra Bruno Hansen Motorsport. Italienske biler har det med at blive utætte, de tyske ikke, er Peter Olesens erfaring. Kun 5-10 biler kommer ud at køre årligt, blandt andet ved udlån til filmproduktioner eller til især Bilmagasinet, der gerne omtaler de ældre biler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|