23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Logicar-projektet ville på folkeaktier

Det lykkedes aldrig at rejse den fornødne kapital til den dansk designede "folkevogn" i glasfiber. (Sidehistorie til artikel om Jacob Jensen Design)
FØRSTE BILPROJEKT

I starten af 1980’erne fik reservedelsproducent Johannes Pedersen, JP-Group i Viborg, en ide om at gøre Julius Brems kunsten efter, idet Brems omkring år 1900 udviklede Danmarks første bilmærke. Nu skulle der atter produceres biler i Viborg.

Johannes Pedersen slog sig sammen med Viborg-advokaten Thorkild Dahl, marketingchef Ib Langmach, autotekniker Niels Lauridsen samt den berømte designer Jacob Jensen, der ikke tidligere havde designet biler. Timothy Jacob Jensen fortæller, hvordan han og faderen fik stillet en VW bund i haven, hvorefter far og søn byggede op med brædder og pap, samt ler-modeller.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web02