23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kinesere vil total kontrol

Når kinesiske Geely lancerer sit Lynk & Co-mærke bliver det med et opgør til de klassiske salgskanaler.
SALGSKANALER

Det kommende bilmærke Lynk & CO, som ejes af Geely, der også har Volvo i koncernen, vil gøre op med de klassiske salgskanaler, lover folkene bag. Det betyder, at Geely ønsker at kontrollere samtlige led inden for produktion, salg, software og service selv. Det forklarer Alain Visser, der er Senior Vice President i firmaets marketingsafdeling, til Automotive News.

Hos Alain Visser er forventningerne, at Lynk & Co sælger 500.000 biler globalt i 2021 og debuterer i Kina i fjerde kvartal 2017 og Europa samt USA i 2018. Selv om en stor del af Lynk & Co’s salg skal komme fra onlineshops, så bliver der brug for fysiske butikker, nærmere bestemt 500 i Europa. Det sker, fordi forbrugerne er en smule mere konservative, når det kommer til køb af biler. Forretningsmodellen her bliver, at man har faste, men lave priser, og at det ene og alene skyldes, at Geely har kontrol over sine forretningsled.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.145