23948sdkhjf

Digital satsning hos autogrossisten

Lisette Lykke Hansen skal speede op for digital udvikling hos FTZ og gøre selskabet mere synligt på nettet.
NETTET - 75 procent af al handel starter på nettet. Hvis værkstederne ikke er indstillet på det, risikerer de, at deres kundeunderlag smuldrer, advarer Lisette Lykke Hansen, som den 1. august satte sig i stolen som chef for e-commerce hos landets største autogrossist, FTZ. Hun kom til FTZ med en baggrund inden for blandt andet e-commerce og CRM hos Danfoss.

Der er tale om en nyoprettet stilling hos FTZ med fokus på nye tiltag og synergi - som chef for helt ny digital afdeling.

Kernen er FTZ’s web-katalog og kundestyringssystem, FTZ+, som grossisten har overtaget fra foråret.

Fra 1. december omfatter afdelingen tre udviklere og fem konsulenter.

FTZ+ kundestyringsprogrammet har i dag langt over 1000 installationer.

Digital serviceplatform

FTZ har senest udviklet en digital serviceplatform, der er skabt til de frie autoværksteder for at styrke deres forretning. CarPeople gik som den første værkstedskæde under FTZ i luften med online salg og service den 3. oktober. FTZ har opbygget den digitale serviceplatform og portal gennem længere tid og lancerede den for halvanden måned siden, fordi FTZ tror på, at autobranchen for alvor er moden til online handel.

Den digitale serviceplatform bliver en del af et nyt samlet koncept, Workshop365, udviklet til de frie autoværksteder af FTZ. Kæden CarPeople lægger navn til fase ét af det nye system, der er fuldt udviklet i 2017 og herfra bliver overført til FTZ’s øvrige værkstedskoncepter Automester, Din bilpartner og Hella Servicepartner.

- Nogle af fordelene er, at kunderne kan booke tid, få priser og bekræftelse, forklarer Lisette Lykke Hansen.

Ud på andre platforme

- Platformen omfatter både service-beregner og services så som stenslagsreparation og hjulskift samt adgang til webshop, så kunden kan bestille udstyr hos sin mekaniker, idet det enkelte værksted selv definerer sine priser og avancer. Desuden kan systemet lave arbejdskort til den enkelte bil for mekanikeren, tilføjer hun.

- FTZ er meget tæt på sine kunder, men har ikke været på synlig online. Her skal der ske mere, ligesom web-kataloget skal ud på andre platforme, siger Lisette Lykke Hansen.
Læs mere om: FTZ
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.131