23948sdkhjf

FTZ lover bredere sortiment og bedre priser på dæk

FTZ har skærpet strategien på dæk, og rammer nu markedet med et sortiment, der også matcher autoværkstedernes efterspørgsel på budgetdæk.
GUMMI - Som med meget andet i vores sortiment begyndte FTZ at sælge dæk for at imødekomme autoværkstedernes efterspørgsel. I dag er vi helt skarpe på, hvad vores kunder har brug for og har lagt en ny strategi, fortæller Jens Nordestgaard Andersen, vicedirektør hos FTZ.

Som en del af den nye strategi blev tidligere Bridgestone distriktschef Christian Hove Nielsen ansat som produktchef for dæk- og fælge først i 2016. Han bringer 18 års erfaring med dæk ind i FTZ.

Gennemtænkt sortiment
- Vi har først og fremmest fået optimeret på leverandørområdet. Det betyder, dels at vi fået de bedst mulige aftaler på pris og levering, og dels at vi har de dæk på lager, som autoværkstederne efterspørger og kan få leveret fra os to timer efter bestilling, siger produktchef Christian Hove Nielsen.

Tiltagende online-handel har skærpet konkurrencen på dækområdet, og derfor har FTZ også tænkt nyt på produktsiden.

- Vi forhandler fortsat premium dæk i kendte varemærker, men fordi vi har oplevet en større efterspørgsel i kategorien value for money, får vi nu også en helt ny dæktype i sortimentet, fortæller Christian Hove Nielsen.

Det er dækmærket Atlas, FTZ har fået med i sortimentet, der også tæller premium varer som Bridgestone, Continental, Michelin og Firestone.

Løfte om høj kvalitet
- Det har været en længere proces for os at vælge det nye prisstærke dæk til vores sortiment. Vi ville være sikre på kvaliteten, og det er vi med Atlas, som vi har samarbejdet med en europæisk grossist om at finde frem til. Som den eneste dækimporter køber vi direkte fra fabrikken og undgår dermed fordyrende mellemled, fortæller produktchefen for dæk og fælge.

Som en del af strategien for Christian Hoves ansvarsområde planlægger FTZ også at blive skarpere på alu- og stålfælge samt komplette hjul til at supplere udvalget af dæk. Det er dog inden for dæk, FTZ først og fremmest markerer sig, fortæller Jens Nordestgaard Andersen:

- Med ansættelsen af Christian Hove Nielsen har vi opprioriteret hele dæk-området. For autobranchen bliver vores satsninger tydeligere gennem skarpere leverancer og attraktive kampagner.

Et godt greb

Få et godt greb om dæksortimentet hos FTZ med premium brands som Bridgestone, Continental, Michelin og Firestone og nyheden Atlas i value for money kategorien, oplyser grossisten.

Oplev alle dæk på FTZ fagmesse i hal 3 på stand 6024.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141