23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Luksus-SUV på hybrid sælger overraskende godt

Hybrid-modellerne i den tunge ende ruller ud over disken i pænt styktal. Men en test mellem BMW X5 og Volvo XC90 viser, at det grønne image halter.
OPSVING

I alt 38 eksemplarer af Volvo XC90 T8 Twin Engine er der rullet ud på de danske veje siden oktober sidste år. Det er ganske godt, taget i betragtning at startprisen for sådan en luksus-SUV med hybridmotor er 1.434.845 kroner. Faktisk står hybridudgaven, som er Volvos absolutte topmodel, for over 16 procent af XC90-salget. Hos konkurrenten BMW har man en tilsvarende stor SUV. Den hedder X5 40e, og ud af 33, der er solgt i år, er tre hybrider. Det svarer til 10 procent, og det tyder på, at hybridbilerne er blevet til mere end bare en niche.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02