23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

EU-norm kan udløse højere bilafgifter

Nye målemetoder, der skal være tættere på bilers reelle brændstofforbrug, kan ændre afgiftsgrundlag.
FORBRUG

De kommende normer for udledning ved realistisk kørsel (RDE) må forventes at give færre km per liter i forhold til den nuværende målemetode, når bilerne sendes i myldretidstrafik. Kortere strækning per enhed benzin og diesel betyder højere registrerings- og ejerafgifter.

- Det korte svar er, at det har vi ikke regnet på. Først skal man lægge sig fast på de nye typegodkendelser, og så skal man finde ud af, hvilke konsekvenser det har for det danske afgiftssystem, siger Karsten Lauritzen til Motor-magasinet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03