Kompliceret styretøj sætter mekanikere på prøve
Elektromekaniske servostyringer sidder i alt fra Volkswagen Up til til en BMW 5-serie. Styrtøjet stiller større krav til fejlfinding blandt mekanikerne, men det er bedre for energiforbruget.
3
Billeder
Her er den elektrohydrauliske opsætning på Skoda Fabia 1. og 2. generation. Her blev kraftpåvirkningen leveret på selve tandstangen tæt på hjulene.
ELEKTRO Hvis man har siddet bag rattet i en bil med elektromekanisk servostyring, er man ikke i tvivl. Kører man på en motorvej med 130 km/timen, så skal der hives noget hårdere i rattet, end tilfældet er, hvis man kører 30 km/timen. Den elektromekaniske opsætning betyder i de fleste tilfælde, at der sidder en elmotor på ratstammen tæt på rattet. ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer