23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Når værkstedet må droppe regningen

Skal en kunde betale for en reparation, hvis den ikke afhjælper problemet?
JURA

Det siger sig selv, at mekanikeren har krav på betaling for sit arbejde – eller gør det? Fra tid til anden opstår spørgsmålet om pligten til betaling; enten fordi kunden ikke mener, at han har bestilt arbejdet eller fordi arbejdet ikke har haft nogen værdi for kunden.

Hvis kunden ikke mener, at han har bestilt arbejdet, er det op til mekanikeren at bevise aftalen – eller i hvert fald sandsynliggøre den. Langt hen ad vejen kan beviset bestå i forklaring fra den mekaniker, der har talt med kunden, ligesom kunden kun yderst sjældent bliver fuldstændig fri for at betale, fordi han jo er enig i, at han har kørt bilen ned til mekanikeren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204|